آموزش انتقال سریع سایت وردپرسی

آموزش انتقال سریع سایت وردپرسی

نحوه انتقال یک سایت به سایت دیگر در وردپرس

آموزش انتقال سایت از لوکال هاست، یا انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگر و یا انتقال یک سایت به یک سایت دیگر. شاید برایتان این مسئله پیش‌آمده باشد دیگر هاست فعلی که دارید جوابگو نیست و یا مواردی دیگر مثل ایجاد مشکل کرده باشد و شاید هم ممکن است یک سایتی کاملی را در لوکال هاست را اندازی و تمامی کارهای آن را انجام حال قصد انتقال به هاست را دارید.در این مقاله به نحوه این کار می‌پردازیم که از افزونه BackupBuddy هم استفاده می‌شود.شاید که نه حتماً بهترین روش برای انتقال است.با ما باشید …

آموزش انتقال سریع سایت وردپرسی

مرحله اول:
ابتدا افزونه را دریافت ، نصب و فعال‌سازی کنید سپس در پیشخوان گزینه جدید به نام BackupBuddy اضافه خواهد شد که از این گزینه روی Backup کلیک کنید خب جهت امنیت بیشتر افزونه از شما درخواست یک ایمیل و پسورد خواهد کرد جهت اطلاع رسانی. در قسمت سوم همین برنامه شما میتونید مشخص کنید که بکاپ در کجا ذخیره شود. در صورتی که اکانت ftp دارید میتونید اینجا اصافه کنید و یا اینکه بر روی هاست خودتون ذخیره کنید. البته این مورد را هم در نظر بگیرید  درصورتی که اطلاعات شما زیاد هست حتما به فکر تهیه یک فضا بر روی هاست خود و یا ftp بر روی یک هاست دیگر داشته باشید. و یا اینکه بعد از بکاپ اطلاعات رو دانلود و بعد در هاست جدید آپلود نمایید. اگه بخواین بر روی هاست خود ذخیره کنید از گزینه Local Directory Copy استفاده نمایید.

آموزش انتقال سریع سایت وردپرسی

بعد از این مراحل به صفحه بعد منتقل میشود که باید بر روی گزینه Complete Backup  کلیک نمایید که بکاپ کامل درست شود.

 

افزونه BackupBuddy

این کار را که انجام دادیم به مرحله دوم می‌رسید.

BackupBuddy

مرحله دوم:
در این مرحله بر روی گزینه Restore / Migrate کلیک کرده و در بالای صفحه بر روی Download importbuddy.php کلیک کنید و فایل importbuddy.php را دانلود و یا با کلیک بر روی گزینه send importbuddy.php to a remote destination فایل importbuddy.php را به ftp ارسال میکنید. در ضمن وقتی که بر روی این گزینه کلیک میکنید از شما یک پسورد گرفته میشود که این پسورد دقیقا باید موقع ریستور کردن وارد کنید پیشنهاد میکنم این رو حتما پر کنید و بر روی کاغذ و یا جایی یادداشت نمایید. (شاید در حین انتقال کسی به هاست جدید شما دسترسی داشته باشد و زودتر از شما ریستور را انجام دهد .)

افزونه وردپرسی BackupBuddy

  باید توجه کنیم برای انتقال یک سایت به سایت دیگر در وردپرس باید این دو فایل را در هاست مقصد خود آپلود کنید توجه کنید که دقیقاً باید جایی آپلود شود که قرار است سایت شما باشد. مثلا در شاخه Public_html این دو فایل را قرار میدهیم و بعد آدرس سایت را به این صورت توی مرورگر میزنیم.

http://newsite.com/importbuddy.php

تاکید میکنم که باید فایل بکاپ فشرده شده (zip شده ) بر روی هاست و در کنار فایل importbuddy.php قرار گرفته باشد.

مرحله سوم :

در این مرحله بعد از وارد کردن آدرس بالا (http://newsite.com/importbuddy.php) در سایت جدید با پنجره زیر روبرو خواهید شد.

افزونه پشتیبان گیری

 

در قسمت خالی پسوردی که موقع دانلود فایل importbuddy.php قرار داده بودید را وارد کنید و بر روی گزینه Authenticate کلیک نمایید.

در مرحله بعد به قسمت اول برنامه به نام Step 1: Select Backup to Restore میرسیم که طبق عکس زیر موارد را توضیح میدم.

BackupBuddy بهترین افزونه بکاپ گیری

 

اگر فایل بکاپ را درست انتقال داده باشید میتونید اسم فایل + حجم قایل و حتی نسخه وردپرس نصب شده قبلی رو میتونید ببینید.

در قسمت پایین تر اسم سایت قبلی را مشاهد میکنید. و حالا با کلیک کردن بر روی Restore Backup به مرحله می رویم.

بهترین افزونه بکاپ گیری

در قسمت اول (Database Server (MySQL طبق همون دیتابیس قبلی همون Localhost را وارد میکنید

در قسمت دوم Database Name در صورتی که در سایت جدید دیتا بیس ایجاد نکردید سریع دست بکار بشید و یک دیتا بیس در مدیریت هاست خود ایجاد نمایید و اطلاعات جدید را در قسمت های بالا وارد نمایید. و در آخر بر روی Next Step کلیک می کنیم.

مرحله چهارم :

در این مرحله دیتابیس + دیتا های قدیمی بر روی سایت جدید (هاست جدید) قرار میگیره و باید آدرس جدید را بدیدم که تغییر آدرس در دیتابیس انجام بشه و مهاجرت به دامنه جدید و هاست جدید تکمیل شود.

افزونه پشتیبان گیری از سایت وردپرسی

خوب بر روی Nest step کلیک میکنیم و به مرحله بعد میرویم.

مرحله پنجم :

در مرحله قبل حدود 90 درصد کار تموم شده و در این قسمت تمامی فایل های اضافی مثل فایل بکاپ و بقیه فایل های اضافی که حین این کار تولید شده رو میتونید از روی هاست جدید پاک کنید.

افزونه پشتیبان گیری از سایت

خوب در این مرحله کار کاملا تموم هست و سایت با آدرس جدید در دسترس هست.

مهم ترین افزونه وردپرسی بکاپ گیری

در صورتی که نیاز دارید کاربران قبلی شما با تایپ آدرس قبلی به سایت شما وارد شوند کافی است از طریق ریدارکت 301 آدرس قدیم را به جدید انتقال دهید.

در صورتی که نیاز به مشاوره سئو سایت دارید می توانید با ما در تماس باشید.

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.