چگونه باعث شویم کاربران بیشتری در بالا رفتن رتبه ما نقش داشته باشند. تگهای متا بهقولمعروف ظاهر غلط اندازی دارند.
اینگونه برداشت میشود که این تگها یک عملیات پیچیده و اسرارآمیز توسط متخصصین حوزه سئو سایت است. اما حقیقت این است که این تگها مفاهیم بسیار سادهای رادارند. تگهای متا کمک میکنند گوگل بفهمد در سایت شما چه میگذرد. اگر تگهای متا را پر نکنید، گوگل بهطور خودکار از متن سایت شما برای ایجاد فهرست جستجوی خود استفاده میکند. این دقیقاً همان چیزی است که شما میخواهید گوگل آن را انجام ندهد، این تگها را بهدرستی پرکنید و تعداد افرادی را که از موتور جستجوی خود روی سایت شما کلیک کردند افزایش یابد و نتایج بهتری داشته باشید.
در اینجا مثالی از تگهای متا داریم:
<title>Paul’s NFL Jerseys</title>
<meta description=”Buy NFL jerseys online. Wide range of colors
and sizes.”/>
<meta name=”robots” content=”noodp, noydir”/>
مثال بالا نشان میدهد که چگونه از متا تگ استفاده کنیم. بهعنوانمثال یک نمونه از کاربرد آن میتواند توضیح بیشتری بر عنوان صفحه وب ما باشد.
راحت است!
تگ عنوان دارای محدودیت کاراکتر در حدود 70 کاراکتر در گوگل است. از بیش از 70 کاراکتر استفاده کنید و بهاحتمالزیاد گوگل تگ عنوان شمارا در نتایج موتور جستجو کاهش خواهد داد. تگ متا در قسمت توضیح دارای محدودیت کاراکتر تقریباً 155 است. که البته در سال 2018 این مقدار به 230 کاراکتر تغییر پیدا کرد. درست مثل تگ عنوان، اگر بیشتر از 230 کاراکتر داشته باشید گوگل آن را کوتاه خواهد کرد آخرین تگ متا در قسمت رباتها به Google نشان میدهد که شما میخواهید چگونه لیست شما در گوگل نمایش داده شود. خوب است که شامل شود این، در غیر این صورت گوگل ممکن است تگهای شمارا نادیده گرفته و از لیستهایی که در پروژههای مشابه وجود دارد استفاده کند.
برای پیادهسازی این نیازمندی، شما 3 راهکار دارید:
1- از نرمافزاری که سایت شما با آن ساختهشده است استفاده کنید بیشتر سیستمهای مدیریت محتوا گزینهای برای تغییر این تگها دارند. اگر این کار را نکنید، ممکن است لازم باشد یک افزونه برای تغییر این برچسبها نصب کنید.
2- از طراح وبسایت خود بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.
3- اگر خودتان از html سر درمیاورید، خودتان این تگها را ایجاد کنید.