فاکتورهای بک لینک

فاکتورهای بک لینک در سئو سایت.

بک لینک یکی از فاکتور کلیدی در سئو سایت می باشد.

  1. لینک کردن سن دامنه: Backlink از دامنه‌های قدیمی‌تر در مقایسه با دامنه‌های جدید بهتر است.
  2. تعداد دامنه‌های لینک شده: تعداد دامنه‌هایی که به آن‌ها ارجاع داده می‌شود یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی در الگوریتم گوگل است.
  3. تعداد صفحات لینک شده: مجموع تعداد صفحات لینک کرده (حتی اگر برخی از آن‌ها روی یک دامنه قرار داشته باشند) یک فاکتور رتبه‌بندی است.
  4. تگ Alt (برای لینک‌های تصویری): متن Alt ورژن تصویری متن anchor است.
  5. اعتبار صفحه لینک شده: اعتبار صفحه‌ای که به آن ارجاع شده یک فاکتور بسیار مهم در رتبه‌بندی است.بک لینک
  6. اعتبار دامنه لینک: اعتبار دامنه‌ای که به آن ارجاع می‌شود می‌تواند نقش مستقلی در اهمیت لینک ایفا کند.
  7. لینک از رقبا: لینک از سایر صفحاتی که رتبه‌بندی‌شان در SERP برابر است برای رتبه صفحه در یک کلمه کلیدی خاص ارزشمندتر می‌باشد.
  8. به اشتراک‌گذاری صفحه‌ای که به آن ارجاع شده در شبکه‌های اجتماعی: هرچه صفحه بیشتر به اشتراک گذاشته شود روی ارزش آن مؤثر است.
  9. لینک از Neighborhoods بد (همسایه): این امر می‌تواند به سایت شما صدمه وارد کند.
  10. پست‌های مهمان: هرچند پست‌های مهمان می‌تواند بخشی از یک کمپین سئو کلاه‌سفید باشد اما لینک‌هایی که از پست‌های مهمان می‌آید به‌اندازه لینک‌های متنی ارزشمند نیست.
  11. لینک به دامنه صفحه اصلی که صفحه روی آن نشسته: لینک به صفحه اصلی که به آن ارجاع شده می‌تواند نقش مهمی در ارزیابی سایت ایفا کند.
  12. لینک‌های یک‌طرفه: این امر یک بحث مهم در سئو است و عبارت است از اینکه به‌طورکلی ما از آن‌ها پیروی نمی‌کنیم.
  13. تنوع نوع لینک‌ها: داشتن درصد بالای غیرمعمول لینک از یک منبع می‌تواند نشانه webspam باشد.
  14. لینک‌های حمایت‌شده یا سایر کلمات اطراف لینک: کلماتی مانند اسپانسر، شرکای لینک و لینک‌های حمایت‌شده، می‌تواند ارزش لینک شمارا کم کند.
  15. لینک‌های متنی: لینک‌هایی که داخل محتوای یک صفحه جاسازی‌شده‌اند در مقایسه با لینک‌هایی که در یک صفحه خالی یا هرجایی از صفحه قرار دارند، قدرتمندترند. یک مثال خوب از لینک متنی، بک لینک از گستوگرافیک است. ” یکی از ابزارهای بسیار خوب نرم افزار مشاهد بک لینک بر روی گوشی اندروید هست که پیشنهاد میدم از این ابزار استفاده کنید.”
  16. تعداد بیش‌ازحد تغییر مسیر 301 به صفحه: لینک‌هایی که از تغییر مسیر 301 می‌آید باعث ضعیف شده برخی یا تمام PR می‌شود.
  17. متن Anchor بک لینک: Anchor معمولاً توضیح دقیق‌تری از صفحه وب ارائه می‌دهد نسبت به خود صفحه.
  18. متن لینک Anchor داخلی: این متن نشانه دیگر مرتبط بودن است، اگرچه متفاوت از متن Anchor بک لینک است. متن Anchor در مقایسه با قبل از اهمیت کمتری برخوردار است اما همچنان نشانه ضعیفی از مرتبط بودن است.
  19. اختصاص دادن عنوان لینک: عنوان لینک به‌عنوان یک نشانه ضعیف مرتبط بودن استفاده می‌شود.
  20. TLD کشوری که دامنه به آن ارجاع شده: لینک گرفتن از کشورهایی که پسوند دامنه‌شان سطح بالا است (de,.cn,.co.uk) به شما در کسب رتبه بهتر در آن کشور کمک می‌کند.
  21. محل لینک در محتوا: بهتر است لینک را در ابتدای محتوا بیاورید تا در انتهای آن.
  22. محل لینک در صفحه: این‌که لینک در کجای صفحه ظاهر می‌شود مهم است. عموماً لینک‌هایی که در محتوا جاسازی می‌شود قدرتمندتر از لینک‌هایی است که در حاشیه بالایی، پایینی یا کناری صفحه قرار می‌گیرد.
  23. مرتبط بودن دامنه لینک: لینک از سایتی که فعالیت مشابه شما دارد خیلی مؤثرتر از سایت غیر مرتبط است.
  24. میزان مرتبط بودن صفحه: لینک از صفحه‌ای که خیلی به محتوای صفحه شما نزدیک است بسیار قدرتمندتر از یک صفحه غیر مرتبط است.
  25. متن اطراف دیدگاه لینک: گوگل تشخیص می‌دهد لینکی که به سایتتان فرستاده‌شده یک پیشنهاد است یا یک بررسی منفی. لینک‌هایی که در اطرافشان دیدگاه مثبت وجود دارد قدرتمندتر هستند.
  26. کلمه کلیدی در عنوان: گوگل علاقه مضاعف به لینک‌هایی دارد که در عنوانشان کلمه کلیدی آن صفحه رادارند. فاکتورهای بک لینک
  27. سرعت لینک مثبت: سایتی که سرعت لینک مثبت دارد معمولاً افزایش SERP به دست می‌آورد.
  28. سرعت لینک منفی: سرعت لینک منفی می‌تواند به‌طور چشمگیری رتبه‌تان را کاهش دهد زیرا نشانه کاهش محبوبیت است.
  29. لینک از صفحات ” Hub ” : گرفتن لینک از صفحاتی که در مورد یک موضوع خاص منابع تاپ (or hubs) محسوب می‌شوند، به شما یک treatment خاص می‌دهد.
  30. لینک از سایت‌های معتبر: لینک از سایت‌هایی که معتبر محسوب می‌شوند نسبت به سایت‌های کوچک و با فعالیت اندک، موجب محبوبیت بیشتری برایتان می‌شود.
  31. لینک کردن به‌عنوان منبع ویکی‌پدیا: اگرچه لینک‌ها یک‌طرفه‌اند اما بسیاری فکر می‌کنند گرفتن لینک از ویکی‌پدیا باعث افزایش اطمینان و اعتبار از دید موتورهای جستجو می‌شود. در مورد فاکتورهای بک لینک اگر از ویکی پدیا لینک گرفته شود کمک شایانی در سئو خواهد کرد.
  32. همکاری ظهور: کلماتی که اطراف بک لینک ظاهر می‌شوند به گوگل کمک می‌کنند تا بداند این صفحه راجع به چیست.
  33. سن بک لینک: بر اساس یک Google patent لینک‌های قدیمی‌تر در مقایسه با لینک‌های جدید از قدرت بیشتری در رتبه‌بندی برخوردار هستند.
  34. لینک از سایت‌های واقعی در مقایسه با صفحات ساختگی: گوگل امتیاز بیشتری به لینک‌هایی که از سایت‌های واقعی است در مقایسه با وبلاگ‌های ساختگی می‌دهد. گوگل از نام تجاری و تعامل کاربران به‌عنوان نشانه‌ای برای تشخیص این دو نوع سایت استفاده می‌کند.
  35. مشخصات لینک طبیعی: یک سایت با مشخصات لینک طبیعی رتبه بالاتری خواهد گرفت و برای به‌روزرسانی هم ماندگارتر است.
  36. لینک‌های متقابل: Google’s Link Schemes صفحاتی که تبادل لینک بیش‌ازحد دارند به‌عنوان یک طرح لینک برای جلوگیری لیست کرده است.
  37. لینک‌های محتوایی تولیدشده توسط کاربران: گوگل می‌تواند لینک‌هایی که توسط UGC یا صاحب یک سایت واقعی تولیدشده را تشخیص دهد و بین این دو تفاوت زیادی وجود دارد.
  38. لینک از 301: لینک از تغییر مسیر 301 در مقایسه با لینک مستقیم ممکن است اندکی به خوش‌نامی‌تان خدشه وارد کنند هرچند که هر دو لینک شبیه هم هستند.
  39. میکرو فرمت Schema.org: صفحاتی که میکرو فرمت را پشتیبانی می‌کنند نسبت به آن‌هایی که نمی‌کنند، رتبه بالاتری خواهند گرفت. این امر منجر به افزایش مستقیم یا SERP CTR بالاتر می‌شود.
  40. لیست DMOZ: بسیاری بر این باورند که گوگل لیست سایت‌های DMOZ را برای اطمینان بیشتر ارائه می‌کند.
  41. رتبه اطمینان سایت لینک دهنده: سطح اعتماد سایتی که به شما لینک می‌کند، مشخص می‌نماید که چقدر رتبه اطمینان به سایت شما منتقل می‌کند.
  42. تعداد لینک‌های خروجی در صفحه: رتبه صفحه محدود است. یک لینک در صفحه با 100 ها OBLs, PR کمتری را در مقایسه با صفحه‌ای که تنها تعداد کمی OBLs دارد، قبول می‌کند.
  43. بازارهای نمایش لینک: به دلیل سطح spamming ممکن است گوگل به شکل قابل‌توجهی لینک‌های از بازارهای نمایش را بی‌ارزش کند.
  44. تعداد کلمات محتوای لینک: لینک از پستی که 1000 کلمه دارد ارزشمندتر از لینکی است که در یک متن 25 کلمه‌ای قرار دارد.
  45. کیفیت محتوای لینک دهنده: لینک از یک نوشته بی‌کیفیت یا تکراری ازنظر ارزش با یک محتوای چندرسانه‌ای و باکیفیت برابر نیست.
  46. لینک‌های صفحات ویژه (Sitewide): لینک‌های صفحات ویژه “فشرده‌شده” هستند و تنها یک لینک محسوب می‌شوند.
  47. کلیک طبیعی از طریق میزان برای یک کلمه کلیدی: صفحاتی که کلیک بیشتری در CTR می‌گیرند ممکن است برای یک کلمه کلیدی خاص افزایش SERP داشته باشند.
  48. CTR طبیعی برای تمامی کلمات کلیدی: CTR طبیعی صفحه برای تمامی کلمات کلیدی موجب کسب رتبه می‌شود برای نشانه تعامل با کاربر.

در کل فاکتورهای بک لینک مواردبیشتری هم شاید شامل شود که در این مقاله شاید نگنجد. فاکتورهای بک لینک هر روز بیشتر و بیشتر می شود. سعی کنید فاکتورهای بک لینک برای سایت خود زیاد ایجاد کنید تا سایت خود را در بالاترین رتبه های گوگل داشته باشید.

این مقاله از سایت های همکار و یا ترجمه های محتلف استفاده شده تا دوستان استفاده نمایند. جهت راهنمایی و مشاوره سئو با ما در تماس باشید.

4.8/5 - (10 امتیاز)

3 دیدگاه برای “فاکتورهای بک لینک

  1. فروشگاه اینترنتی گفته:

    موفق و سربلند باشید .. مطلب بسیار عالی بیان شده که در راستای کار می تواند نتیجه ی خوبی را عرضه نماید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.