راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو یا راهنمای آموزش سئو

این راهنمای آموزشی برای چه کسانی هست؟

با جامع ترین راهنمای آموزش سئو و بهینه سازی سایت در خدمت شما بازدیدکننده گرامی سایت سئو8 هستیم.

اگر شما صاحب و یا مدیر، یک سایت کسب درآمد یا تبلیغ محتوای آنلاین از طریق جستجوی Google باشد، این راهنمای آموزش سئو برای شما مناسب است. شما ممکن است صاحب یک کسب و کار در حال رشد، وبمستر ده ها سایت، متخصص دیجیتال مارکتینگ در یک شرکت وب این راهنمای برای شما مناسب است. اگر شما علاقه مند به داشتن یک کلیپ کامل از اصول جستجوگرها با توجه به بهترین شیوه های خود هستید، شما در واقع در جای مناسبی هستید. این راهنما اسرارهایی را ارائه نخواهد کرد که به طور خودکار سایت شما را در گوگل به طور خودکار رتبه بندی کند، اما با ارائه بهترین شیوه های ذکر شده در زیر، امیدواریم سایت گوگل و دیگر موتورهای جستجو سایت شما را برای شناسایی، رتبه بندی و درک محتوای شما آسان تر کند.

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو سایت اغلب در مورد ایجاد تغییرات جزئی در قسمت های وب سایت شما است. شما برای بهینه سازی باید تمامی این موارد را رعایت کنید تا نتایج خوبی داشته باشید. احتمالا در حال حاضر شاید با بسیاری از این موارد آشنا باشید زیرا آنها برای هر صفحه وب بسیار ضروری هستند اما امکان دارید شما از آنها استفاده نمیکنید.

شما باید سایت خود را برای کاربران بهینه سازی کنید. یکی از این کاربران موتور جستجو هست که به کاربران دیگر کمک می کند مطالب شما را کشف کنند. بهینه سازی موتور جستجو در مورد کمک به موتورهای جستجو در درک و ارائه محتوا است. سایت شما ممکن است کوچکتر یا بزرگتر از سایت نمونه ما باشد و محتوای بسیار متنوعی ارائه دهد، اما موضوعات بهینه سازی که ما در زیر بحث خواهیم کرد، باید به سایتهای هر اندازه و نوع اعمال شود. ما امیدواریم راهنمای ما به شما ایده هایی تازه در مورد چگونگی بهبود وب سایت شما ارائه دهد و ما دوست داریم سئوالات، بازخوردها و داستان های موفقیت شما را در انتهای این مقاله داشته باشیم.

ما امیدواریم که از مطالب لذت ببرید.

راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو یا راهنمای آموزش سئو

این راهنمای آموزشی SEO برای چه کسانی هست؟

با جامع ترین راهنمای آموزش سئو و بهینه سازی سایت در خدمت شما بازدیدکننده گرامی سایت سئو8 هستیم.

اگر شما صاحب و یا مدیر، یک سایت کسب درآمد یا تبلیغ محتوای آنلاین از طریق جستجوی Google باشد، این راهنمای آموزش سئو برای شما مناسب است. شما ممکن است صاحب یک کسب و کار در حال رشد، وبمستر ده ها سایت، متخصص دیجیتال مارکتینگ در یک شرکت وب این راهنمای برای شما مناسب است. اگر شما علاقه مند به داشتن یک کلیپ کامل از اصول جستجوگرها با توجه به بهترین شیوه های خود هستید، شما در واقع در جای مناسبی هستید. این راهنما اسرارهایی را ارائه نخواهد کرد که به طور خودکار سایت شما را در گوگل به طور خودکار رتبه بندی کند، اما با ارائه بهترین شیوه های ذکر شده در زیر، امیدواریم سایت گوگل و دیگر موتورهای جستجو سایت شما را برای شناسایی، رتبه بندی و درک محتوای شما آسان تر کند.

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو سایت اغلب در مورد ایجاد تغییرات جزئی در قسمت های وب سایت شما است. شما برای بهینه سازی باید تمامی این موارد را رعایت کنید تا نتایج خوبی داشته باشید. احتمالا در حال حاضر شاید با بسیاری از این موارد آشنا باشید زیرا آنها برای هر صفحه وب بسیار ضروری هستند اما امکان دارید شما از آنها استفاده نمیکنید.

شما باید سایت خود را برای کاربران بهینه سازی کنید. یکی از این کاربران موتور جستجو هست که به کاربران دیگر کمک می کند مطالب شما را کشف کنند. بهینه سازی موتور جستجو در مورد کمک به موتورهای جستجو در درک و ارائه محتوا است. سایت شما ممکن است کوچکتر یا بزرگتر از سایت نمونه ما باشد و محتوای بسیار متنوعی ارائه دهد، اما موضوعات بهینه سازی که ما در زیر بحث خواهیم کرد، باید به سایتهای هر اندازه و نوع اعمال شود. ما امیدواریم راهنمای ما به شما ایده هایی تازه در مورد چگونگی بهبود وب سایت شما ارائه دهد و ما دوست داریم سئوالات، بازخوردها و داستان های موفقیت شما را در انتهای این مقاله داشته باشیم.

ما امیدواریم که از مطالب لذت ببرید.


واژنامه

در اینجا یک واژه نامه کوتاه از اصطلاحات مهم استفاده شده در این راهنمای است:
Index Google تمام صفحات وب را که در فهرست آن اطلاعات دارند، ذخیره می کند. نام شاخص برای هر صفحه محتوای و مکان (URL) آن صفحه را توصیف می کند. شاخص زمانی است که گوگل یک صفحه را دریافت می کند، آن را می خواند و آن را به فهرست اضافه می کند: گوگل امروز چندین صفحه را در سایت من نشان می دهد.
Crawl – فرآیند جستجو برای صفحات وب جدید یا به روز شده. Google با پیگیری پیوندها، خواندن نقشه های سایت و بسیاری موارد دیگر، URL ها را پیدا می کند. گوگل وب را ردیابی می کند، به دنبال صفحات جدید است، سپس آنها را (در صورت لزوم) نشان می دهد.
Crawler – نرم افزار خودکار که صفحات را از وب ردیابی می کند و آنها را نشان می دهد.
Googlebot – نام عمومی گوگل کرولر. Googlebot دائمی وب را بارگیری می کند.
SEO –  و یا سئو بهینه سازی موتور جستجو: روند ساخت سایت شما برای موتورهای جستجو بهتر میکند. همچنین عنوان شغلی فردی که این کار را  انجام می دهد: سئو کار کسی که سایت را بهینه سازی میکنه که سایت در رتبه های بالای جستجو قرار بگیرد.

آیا شما در گوگل هستید؟

تعیین اینکه آیا سایت شما در فهرست گوگل است – یک سایت: جستجو برای URL اصلی سایت شما. اگر نتایج را ببینید، شما در فهرست هستید. به عنوان مثال، جستجو برای “site: wikipedia.org” این نتایج را باز می گرداند.

اگر سایت شما در گوگل نیست – اگر سایت شما در لیست نیست شاید این موارد اتفاق افتاده باشد. هنگامی که خزنده های گوگل یک سایت را نشان نمی دهند، اغلب به دلیل یکی از دلایل زیر است:

  • شما فقط یک سایت جدید را راه اندازی کرده اید و گوگل تا به حال زمان برای ردیابی آن را نداشته است
  • طراحی سایت باعث می شود که Google به طور موثر محتوای آن را خالی کند
  • هنگام تلاش برای خزیدن سایت شما، Google خطایی دریافت کرد
  • راه و روش شما گوگل را از خزیدن سایت حذف میکند

آموزش سئو : چگونه می توانم سایت خود را در Google دریافت کنم؟

ورود به نتایج جستجوی گوگل رایگان و آسان است؛ شما حتی نیازی به ارسال سایت خود به گوگل ندارید. گوگل یک موتور جستجو کاملا خودکار است که از خزنده های وب برای کشف وب دائما استفاده می کند و به دنبال سایت هایی برای افزودن به شاخص خودش است. در حقیقت، اکثریت قریب به اتفاق سایت های ذکر شده در نتایج گوگل به صورت دستی برای ورود به سیستم ارائه نمی شوند، اما هنگامی که گوگل وب را میگردد، سایت شما به صورت خودکار پیدا می شود. این را بدانید که Google  در خدمت صفحات وب است.

گوگل برای ارائه یک وبسایت دوستانه، دستورالعملهای وبسایت (آموزش وب مستر) را پیشنهاد میکند. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که کراوال های گوگل یک سایت خاص را پیدا کنند، اما با دنبال کردن این دستورالعمل ها باعث می شود سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود.

Google Search Console ابزارهایی برای کمک به شما در ارائه مطالب خود به Google فراهم می کند و نظارت بر اینکه چگونه در جستجوی Google انجام می دهید. اگر بخواهید، کنسول Search حتی می تواند هشدارهای شما را درباره مسائل حیاتی که گوگل با سایت شما روبرو می شود، بفرستد.

در اینجا چند سؤال اساسی وجود دارد که هنگام شروع به کار خودتان درباره وب سایت خود بپرسید.

  • آیا وب سایت من در Google نمایش داده می شود؟
  • آیا من محتوای با کیفیت بالا را برای کاربران خدمت می کنم؟
  • آیا کسب و کار محلی من در گوگل نشان داده می شود؟
  • آیا محتوای من سریع و آسان برای دسترسی به تمام دستگاه ها است؟
  • آیا وب سایت من امن است؟

به گوگل کمک کنید محتوای شما را پیدا کنید

اولین قدم برای گرفتن سایت شما در گوگل این است که مطمئن شوید Google می تواند آن را پیدا کند. بهترین راه برای انجام این کار این است که یک Sitemap ایجاد کنید. یک سایت مپ یک فایل در سایت شما است که موتورهای جستجو را در مورد صفحات جدید یا تغییر یافته در سایت شما نشان می دهد.

گوگل همچنین صفحات را از طریق لینک های دیگر صفحات پیدا می کند. بعدا در این مورد سایت خود را ارتقا دهید تا نحوه پیدا کردن سایت شما توسط مردم را به  شما را بیاموزید.

به گوگل بگویید که صفحات نباید خزیده شوند

آموزش سئو : بهترین روشها

برای اطلاعات غیر حساس، با استفاده از robots.txt، خزیدن ناخواسته را مسدود کنید

یک فایل “robots.txt” به موتورهای جستجو می گوید که آیا آنها می توانند دسترسی پیدا کنند و بنابراین بخش هایی از سایت شما را مسدود کنند. این فایل که باید به نام robots.txt باشد، در دایرکتوری ریشه سایت شما قرار می گیرد. این امکان وجود دارد که صفحات مسدود شده توسط robots.txt هنوز هم می تواند بخزد، به طوری که برای صفحات حساس شما باید یک روش امن تر استفاده کنید.

تصویر نشان دادن محل مناسب یک فایل robots.txt.

شما ممکن است بخواهید صفحات خاصی از سایت شما خزید این دلیل که آنها ممکن است به کاربران مفید باشد اگر در نتایج جستجو موتور جستجو پیدا شده است. اگر میخواهید موتورهای جستجو را از صفحات خود خزنده نکنید، Google Search Console یک ژنراتور robots.txt دوستانه دارد که به شما در ایجاد این فایل کمک میکند. توجه داشته باشید که اگر سایت شما از زیردامنه استفاده می کند و شما مایل به داشتن برخی از صفحات در یک زیر دامنه خاص نیستید، باید یک فایل robots.txt جداگانه برای این دامنه ایجاد کنید.

اجتناب کردن:

اجازه ندهید صفحه نتایج جستجوی داخلی شما توسط Google ردیابی شود. کاربران بر روی یک نتیجه موتور جستجو کلیک نکنند تا به صفحه دیگری از نتایج جستجو در سایت شما برسند.
اجازه دادن به URL های ایجاد شده به عنوان یک نتیجه از خدمات پروکسی به خزیدن.

برای اطلاعات حساس، از روش های امن تر استفاده کنید.

Robots.txt یک روش مناسب یا موثر برای مسدود کردن مطالب حساس یا محرمانه نیست. این فقط دستورات خزنده ها را انجام می دهد که صفحات برای آنها نیست، اما از سرور شما جلوگیری نمی کند تا این صفحات را به یک مرورگر که آنها را درخواست می کند، تحویل دهد. یکی از دلایل این است که موتورهای جستجو هنوز می توانند URL هایی را که شما را مسدود می کنند (فقط URL، بدون عنوان یا علامت) نشان می دهند، اگر لینک هایی برای این URL ها در جایی در اینترنت اتفاق می افتد (مانند logs referrer). همچنین موتورهای جستجوگر غیر سازگار یا سرکش که مستثنی نیستند، استاندارد ردگیری رباتها ممکن است دستورالعملهای robots.txt شما را نادیده بگیرد. در نهایت، یک کاربر کنجکاو می تواند دایرکتوری ها یا زیر شاخه ها را در فایل robots.txt شما بررسی کند و نشانی اینترنتی محتوا را که نمی خواهید دیده شود را حدس بزنید.

در این موارد، از تگ noindex استفاده کنید اگر فقط می خواهید این صفحه در Google ظاهر نشود، اما نگران نباشید اگر هر کاربر با یک پیوند بتواند به صفحه برسد. با این حال، برای امنیت واقعی، باید از روش های مناسب مجوز استفاده کنید، مانند نیاز به یک رمز عبور کاربر یا به طور کامل از صفحه خود خارج شوید.

اجازه دهید Google صفحه شما را به همان شیوه ای که کاربر می بیند، ببیند
وقتی Googlebot یک صفحه را میخزد، باید صفحه را همانطور که یک کاربر معمولی میبیند، ببیند. برای رندر و نمایه سازی بهینه، همیشه Googlebot به اسکریپت های جاوا اسکریپت، CSS و فایل های تصویری مورد استفاده در وب سایت شما دسترسی پیدا می کند. اگر فایل robots.txt سایت شما غیرفعال کردن این دارایی ها باشد، به طور مستقیم آسیب می بیند که چگونه الگوریتم های ما محتوا را رندر کرده و فهرست می کنند. این می تواند در رتبه بندی های غیرمتعارف منجر شود.

اقدامات توصیه شده:

اطمینان حاصل کنید که Googlebot می تواند با استفاده از ابزار Fetch as Google ، جاوا اسکریپت، CSS و فایل های تصویری خود را بخواند. این به شما اجازه می دهد دقیقا ببینید چگونه Googlebot محتوای شما را می بیند و ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا تعدادی از مسائل مربوط به نمایه سازی را در سایت خود شناسایی و رفع کنید.
بررسی و تست robots.txt خود را با استفاده از Google Search Console میتوانید انحام دهید.

عناوین صفحه منحصر به فرد و دقیق ایجاد کنید

برچسب <title>  کاربران و موتورهای جستجو هر دو موضوع یک صفحه خاص می گوید. برچسب <title> باید درون عنصر <head> سند HTML قرار گیرد. شما باید یک عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه در سایت خود ایجاد کنید.

عناوین صفحه

عناوین و جملات خوب را در نتایج جستجو ایجاد کنید.

اگر نوشته شما در یک صفحه نتایج جستجو ظاهر شود، محتویات برچسب عنوان ممکن است در خط اول نتایج ظاهر شود.

عنوان برای صفحه اصلی شما می تواند نام وب سایت / کسب و کار شما را لیست کند و می تواند قطعه های دیگری از اطلاعات مهم مانند مکان فیزیکی کسب و کار و یا شاید برخی از تمرکز اصلی یا پیشنهادات آن را شامل شود.

آموزش سئو : بهترین روشها

محتوای صفحه را دقیقا توصیف کنید

یک عنوان را انتخاب کنید که به طور طبیعی و به طور موثری موضوع موضوع محتوای صفحه را می نویسد.

اجتناب کردن:

  • انتخاب یک عنوان که هیچ ارتباطی با محتوای صفحه ندارد.
  • با استفاده از عناوین پیش فرض یا مبهم مانند “بدون عنوان” یا “صفحه جدید”.

عناوین منحصر به فرد برای هر صفحه ایجاد کنید

هر صفحه در سایت شما باید ایده آل یک عنوان منحصر به فرد داشته باشد که به گوگل کمک می کند که چگونه صفحه از دیگران در سایت شما متفاوت است. اگر سایت شما از صفحات جداگانه تلفن همراه استفاده کند، به یاد داشته باشید از عناوین خوب در نسخه های تلفن همراه نیز استفاده کنید.

اجتناب کردن:

  • با استفاده از یک عنوان تنها در تمام صفحات سایت شما و یا یک گروه بزرگ از صفحات.

از عناوین مختصر، اما توصیفی استفاده کنید

عنوان ها می توانند هر دو کوتاه و آموزنده باشند. اگر عنوان بیش از حد طولانی باشد یا در غیر اینصورت کمتر مورد توجه قرار گیرد، ممکن است گوگل تنها بخشی از آن را نمایش دهد یا آن را به صورت خودکار در نتیجه جستجو ایجاد کند. گوگل همچنین ممکن است عناوین مختلف را بسته به درخواست کاربر یا دستگاه مورد استفاده برای جستجوی نشان دهد.

اجتناب کردن:

  • با استفاده از عناوین بسیار طولانی که برای کاربران مفید نیستند.
  • چسباندن کلمات کلیدی بدون نیاز به برچسب های عنوان شما.

از متا تگ توضیحات استفاده کنید

متا تگ توصیف و یا توضیحات ( description) صفحه گوگل و سایر موتورهای جستجو را خلاصه ای از آنچه که در مورد آن است، به شما می دهد. عنوان صفحه ممکن است چند کلمه یا عبارت باشد، در حالی که یک متا تگ توصیف صفحه ممکن است یک جمله یا دو یا حتی یک پاراگراف کوتاه باشد. Google Search Console یک گزارش پیشرفته HTML پیشرفته ارائه می دهد که در مورد هر متا تگ توصیفی که بیش از حد چندین بار، طولانی یا چندگانه تکرار شده است (همان اطلاعات موجود در تگ <title>) نیز در اختیار شما قرار می گیرد. مانند تگ <title>، تگ متا تگ در داخل عنصر <head> سند HTML شما قرار می گیرد.

متا توضیحات

مزیت های متا تگ های توصیف چه هستند؟

برچسب های متا توضیحات مهم هستند زیرا ممکن است گوگل آنها را به عنوان متن برای صفحات شما استفاده کند. توجه داشته باشید که ما می گوییم “ممکن است”، زیرا ممکن است گوگل از بخش مربوطه متن قابل مشاهده در صفحه خود استفاده کند، در صورتی که کار درستی با جستجوی پرس و جو کاربر انجام می دهد. اضافه کردن متا تگ های توصیف به هر یک از صفحات شما همیشه یک روش خوب در مواردی است که گوگل نمیتواند انتخاب خوب متن را برای استفاده در متن پیدا کند.

تگ توضیحات

آموزش سئو : بهترین روشها

محتوا را دقیقا خلاصه کنید

توضیحی را بنویسید که کاربران را مطلع و علاقه مند می کند اگر متا تگ توضیحات شما را به عنوان یک قطعه در یک نتیجه جستجو دیدند. در حالی که برای متن در متا تگ توضیحی برای طول متن یا حداقل حداکثر وجود ندارد، توصیه می شود مطمئن شوید که به اندازه کافی طول می کشد تا به طور کامل در جستجوی نشان داده شود (توجه داشته باشید که کاربران ممکن است قطعه های مختلف را براساس نحوه و مکان جستجو کنند) تمام کاربران اطلاعات مربوطه باید تعیین کنند که آیا صفحه مفید و مرتبط با آنها خواهد بود یا خیر.

اجتناب کردن:

  • نوشتن یک متا تگ توصیفی که هیچ ارتباطی با محتوای صفحه ندارد.
  • با استفاده از توصیفهای عمومی مانند «این یک صفحه وب» یا «صفحه درباره کارتهای بیسبال» است.
  • پر کردن توصیف تنها با کلمات کلیدی.
  • کپی و چسباندن کل محتوای سند به متا تگ توصیف.

از شرح منحصر به فرد برای هر صفحه استفاده کنید

داشتن متا تگ توصیف متفاوتی برای هر صفحه به کاربر و گوگل کمک می کند، به ویژه در جستجوهایی که کاربران ممکن است چندین صفحه را در دامنه شما ایجاد کنند (مثلا جستجو با استفاده از سایت: اپراتور). اگر سایت شما هزاران یا حتی میلیون ها صفحه داشته باشد، متا تگ های توصیف دستکاری احتمالا امکان پذیر نیست. در این مورد، شما به طور خودکار می توانید متا تگ های توصیف را بر اساس محتوای هر صفحه ایجاد کنید.

اجتناب کردن:

  • با استفاده از یک متا تگ توصیف در تمام صفحات سایت خود و یا یک گروه بزرگ از صفحات.

استفاده از برچسب های عنوان برای تأکید بر متن مهم

از آنجایی که تگ های عنوان به طور معمول متن را در آنها در متن بزرگتر از متن معمول در صفحه قرار می دهند، این یک نشانه بصری برای کاربران است که این متن مهم است و می تواند به آنها در مورد نوع محتوای زیر متن عنوان کمک کند. مقادیر سرفصل های مختلف برای ساخت یک ساختار سلسله مراتبی برای محتوای شما استفاده می شود، به طوری که کاربران از طریق سند شما حرکت می کنند.

آموزش سئو : بهترین روشها

تصور کنید شما یک طرح کلی را می نویسید

همانند نوشتن یک طرح کلی برای یک مقاله بزرگ، به برخی از نکات اصلی و زیرمجموعه های محتوا در صفحه توجه کنید و تصمیم بگیرید که در آن به درستی از برچسب های عنوان استفاده کنید.

اجتناب کردن:

  • قرار دادن متن در برچسب های عنوان که در تعیین ساختار صفحه مفید نیست.
  • با استفاده از تگ های عنوان که در آن برچسب های دیگری مانند <em> و <strong> ممکن است مناسب تر باشند.
  • از یک عنوان به یک اندازه از یک عنوان به سمت دیگر حرکت می کند.

با استفاده از سرفصل ها به طرز چشمگیری در سراسر صفحه

استفاده از برچسب های عنوان که در آن آن را حس می کند. بیش از حد بسیاری از برچسب های عنوان در یک صفحه می تواند کاربران را سخت به اسکن محتوا و تعیین که در آن یک موضوع به پایان می رسد و یکی دیگر شروع می شود.

اجتناب کردن:

  • استفاده بیش از حد از برچسب های عنوان در یک صفحه.
  • عنوان های بسیار طولانی.
  • با استفاده از برچسب های عنوان تنها برای یک ظاهر طراحی شده و ارائه ساختار نیست.

اضافه کردن نشانه گذاری داده های ساخت یافته “structured data”

استراکچر دیتا کد است که شما می توانید صفحات سایت های خود را برای توصیف محتوای خود را به موتورهای جستجو اضافه کنید، بنابراین آنها می توانند بهتر از آنچه در صفحات شما هستند را درک کنند. موتورهای جستجو می توانند این درک را برای نمایش مطالب خود در روش های سودمند (و چشم نواز!) در نتایج جستجو استفاده کنند. این، به نوبه خود، می تواند به شما در جذب درست نوع مناسب مشتریان برای کسب و کار شما کمک کند.

استراکچر دیتا

به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه آنلاین داشته باشید و یک صفحه محصول خاص را علامت بزنید، این به ما کمک می کند تا درک کنیم که صفحه ویژگی دوچرخه، قیمت آن و بررسی مشتری دارد. ممکن است این اطلاعات را در قطعه نتایج جستجو برای نمایشهای مربوطه نمایش دهیم. ما این “نتایج غنی” را می نامیم.

علاوه بر استفاده از نشانه گذاری داده های ساخت یافته یا استراکچر دیتا برای نتایج غنی، ما می توانیم از آن برای ارائه نتایج مرتبط با فرمت های دیگر استفاده کنیم. به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه آجر و ملات داشته باشید، نشان دادن ساعات کاری، مشتریان بالقوه خود را دقیقا زمانی که به شما نیاز دارند، به شما نشان می دهد و در صورت جستجو در فروشگاه شما باز / بسته می شود.

استراکچر دیتا چیست

شما می توانید بسیاری از اشخاص مرتبط با کسب و کار را علامت بزنید:

  • محصولات شما در حال فروش هستند
  • محل کسب و کار
  • فیلم ها در مورد محصولات یا کسب و کار شما
  • ساعات کار
  • فهرست رویدادها
  • دستور پخت
  • آرم شرکت شما و بسیاری دیگر!

آموزش سئو : بهترین روشها

نشانه گذاری خود را با استفاده از ابزار تست داده ساخت یافته بررسی کنید

هنگامی که محتوای خود را مشخص کرده اید، می توانید از ابزار تست Structured Data استفاده کنید تا مطمئن شوید که در اجرای پیغام های اشتباهی وجود ندارد. شما می توانید URL را وارد کنید که در آن محتوا باشد یا کپی واقعی HTML که شامل نشانه گذاری است.

اجتناب کردن:

  • استفاده از نشانه گذاری نامناسب

از نشانگر داده استفاده کنید. (Data Highlighter)

اگر میخواهید نشانه ساختاری را بدون تغيير کد منبع سايت خود تغيير دهيد، می توانيد از Data Highlighter استفاده کنيد که يک ابزار رایگان است که در کنسول Search یکپارچه شده است که از یک زیر مجموعه از انواع محتوا پشتیبانی می کند.

اگر میخواهید کدهای نشانه گذاری را برای کپی کردن و چسباندن به صفحه خود آماده کنید، ابزار نشانه گذاری را امتحان کنید.

اجتناب کردن:

  • تغییر کد منبع سایت شما زمانی که شما در مورد اجرای نشانه گذاری مطمئن نیستید.

پیگیری نحوه انجام صفحات نشان داده شده خود را دنبال کنید

گزارش داده سازه ای یا گزارش استراکچر دیتا در کنسول جستجو به شما نشان می دهد چند صفحه در سایت شما با نوع خاصی از نشانه گذاری شناسایی کرده اید، چند بار در نتایج جستجو نشان داده شده است و تعداد افرادی که در 90 روز گذشته روی آنها کلیک کرده اید. همچنین نشان می دهد هر خطایی که شناسایی شده است.

اجتناب کردن:

  • اضافه کردن داده های نشانه گذاری که برای کاربران قابل مشاهده نیست
  • ایجاد نظرات جعلی یا اضافه کردن نشانه های نامناسب.

نمایش ظاهر خود را در نتایج جستجوی گوگل مدیریت کنید

داده های صحیح ساختاری و یا استراکچر دیتاهای صحیح در صفحات شما همچنین باعث می شود که صفحه شما برای بسیاری از ویژگی های خاص در نتایج جستجو واجد شرایط باشد، از جمله ستاره های بررسی، نتایج تزئین شده و غیره. گالری تصاویری از نتایج جستجو را مشاهده کنید که صفحه شما می تواند واجد شرایط باشد.

سازماندهی سلسله مراتب سایت

درک نحوه استفاده از موتورهای جستجو از URL ها

موتورهای جستجو نیاز به یک URL منحصر به فرد در هر قطعه محتوا دارند تا قادر به خزیده شدن (کرول یا به عبارتی خزنده یا ربات شدن) و محتویات این محتوا باشند و کاربران را به آن هدایت کنند. محتوای مختلف – به عنوان مثال، محصولات مختلف در فروشگاه – و همچنین محتوای اصلاح شده – برای مثال، ترجمه ها و یا تغییرات منطقه ای – نیاز به استفاده از URL های جداگانه برای نشان دادن در جستجوی مناسب است.

URL ها به طور کلی به چند بخش متمایز تقسیم می شوند:

protocol://hostname/path/filename?querystring#fragment

مثلا:

https://www.example.com/RunningShoes/Womens.htm?size=8#info

گوگل توصیه می کند که همه وب سایت ها از https در صورت امکان استفاده کنند. نام میزبان جایی است که وب سایت شما میزبانی می شود، معمولا با استفاده از نام دامنه مشابهی که برای ایمیل استفاده می کنید. گوگل از نسخه “www” و “non-www” (به عنوان مثال، “www.example.com” یا فقط “example.com”) متفاوت است. هنگام افزودن وبسایت خود به Search Console، توصیه میکنیم هر دو نسخه http  و https و همچنین نسخه‌های «www» و «non-www» را اضافه کنید.

مسیر، نام فایل و رشته پرس و جو تعیین می کند که چه محتوایی از سرور شما قابل دسترسی است. این سه بخش حساس به حروف هستند، بنابراین “FILE” یک نشانی اینترنتی متفاوت از “file” خواهد داشت. نام میزبان و پروتکل حساس به حادثه هستند؛ حروف بزرگ یا کوچک در اینجا نقشی ندارند.

قطعه (در این مورد، “#info”) به طور کلی مشخص می کند کدام قسمت از صفحه مرورگر کپی شده است. از آنجا که محتوای خود معمولا بدون توجه به قطعه است، موتورهای جستجو معمولا هر قطعه مورد استفاده را نادیده می گیرند.

هنگامی که به صفحه اصلی مراجعه می کنید، بعد از نام میزبان، بریده بریده، اختیاری است زیرا آن را به همان محتوای منجر می کند (“https://example.com/” همانند “https://example.com” است). برای مسیر و نام فایل، یک اسلش گزیده به عنوان نشانی اینترنتی متفاوت (که یک فایل یا یک پوشه است) را نشان می دهد، به عنوان مثال، “https://example.com/fish” همانند “https: // example.com/fish/ “.

Path, filename, and query string determine which content from your server is accessed. These three parts are case-sensitive, so “FILE” would result in a different URL than “file”. The hostname and protocol are case-insensitive; upper or lower case wouldn’t play a role there.

A fragment (in this case, “#info“) generally identifies which part of the page the browser scrolls to. Because the content itself is usually the same regardless of the fragment, search engines commonly ignore any fragment used.

When referring to the homepage, a trailing slash after the hostname is optional since it leads to the same content (“https://example.com/” is the same as “https://example.com”). For the path and filename, a trailing slash would be seen as a different URL (signaling either a file or a directory), for example, “https://example.com/fish” is not the same as “https://example.com/fish/”.

ناوبری برای موتورهای جستجو مهم است

ناوبری یک وب سایت در کمک به بازدیدکنندگان به سرعت در یافتن محتوای مورد نظر مهم است. همچنین می تواند به موتورهای جستجو کمک کند که چه محتوایی را که وبسایت فکر می کند مهم است. با وجودی که نتایج جستجوی گوگل در سطح صفحه ارائه می شود، گوگل نیز دوست دارد احساس اینکه نقش یک صفحه در تصویر بزرگتر سایت چیست.

ناوبری

برنامه ریزی ناوبری خود را بر اساس صفحه اصلی خود

تمام سایت ها یک صفحه خانه یا “ریشه” دارند که معمولا بیشترین بازدید سایت و محل شروع نگارش برای بسیاری از بازدیدکنندگان است. مگر اینکه سایت شما تنها چند صفحه داشته باشد، شما باید در مورد چگونگی بازدید از یک صفحه کلی (صفحه ریشه خود) به یک صفحه حاوی مطالب خاص تر فکر کنید. آیا صفحات کافی در اطراف یک منطقه خاص وجود دارد که منطقی است که یک صفحه توصیف این صفحات مرتبط (مثلا صفحه ریشه -> فهرست موضوع مرتبط -> موضوع خاص) ایجاد شود؟ آیا شما صدها محصول مختلف دارید که نیاز به طبقه بندی چند دسته و زیر شاخه ها دارند؟

با استفاده از لیست “BreadCrumb”

BreadCrumb یک ردیف پیوندهای داخلی در بالا یا پایین صفحه است که به بازدیدکنندگان امکان می دهد به سرعت به قسمت قبلی یا صفحه ریشه بازگردند. BreadCrumb یک راه بسیار ساده و مفید برای راهنمایی بهتر کاربران و اسپایدر ها است که تاثیر بسیار زیادی بر روی سئوی سایت دارد.

این روش باعث این میشود که در نتایج جست و جو شما به جای قرار گرفتن کل متن حالت Navigation ایجاد گردد که توسط آن نشان داده می‌شود که متن شما که مثلا در مورد طراحی لباس قرار دارد در کدام مجموعه می باشد که این امر باعث میگردد اسپایدر در کنار Crawl کردن متن یک صفحه توسط راهنمای موجود به دیگر صفحه ها هم برود و آن صفحات هم ایندکس شود.

breadcrumb چیست؟

یک صفحه ساده برای کاربران ایجاد کنید

یک صفحه ناوبری یک صفحه ساده در سایت شما است که ساختار وب سایت شما را نمایش می دهد و معمولا شامل فهرست سلسله مراتبی صفحات در سایت شما می شود. بازدیدکنندگان ممکن است از این صفحه بازدید کنند اگر مشکلی در پیدا کردن صفحات در سایت شما وجود دارد. در حالی که موتورهای جستجو همچنین از این صفحه بازدید خواهند کرد، پوشش خزعملی مناسب صفحات در سایت شما، عمدتا با بازدیدکنندگان انسانی است.

در حالی که موتورهای جستجو همچنین از این صفحه بازدید خواهند کرد، پوشش خزش عملی مناسب صفحات در سایت شما، عمدتا با بازدیدکنندگان انسانی است.

آموزش سئو : بهترین روشها

یک سلسله مراتب به طور طبیعی جریان را ایجاد کنید

برای کاربرانی که از محتوای عمومی به محتوای خاصی که در سایت شما میخواهند، آن را آسانتر کنید. اضافه کردن صفحات ناوبری زمانی که آن را معقول و به طور موثر کار ان را به ساختار پیوند داخلی خود راپیوند می‌دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات در سایت شما از طریق لینک قابل دسترسی هستند و نیازی به جستجوی داخلی نیستند. پیوند به صفحات مربوطه، در صورت لزوم، اجازه دادن به کاربران برای کشف محتوای مشابه.

اجتناب کردن:

  • به عنوان مثال، ایجاد صفحات پیچیده پیوندهای ناوبری، هر صفحه را در سایت خود به هر صفحه دیگر مرتبط کنید.
  • رفتن به بالای صفحه با برش دادن و خرد کردن محتوای شما (به طوری که طول می کشد تا 20 کلیک برای رسیدن به صفحه اصلی).

از متن برای ناوبری استفاده کنید

کنترل بیشتر ناوبری از صفحه به صفحه در سایت شما از طریق لینک های متنی، باعث می شود که موتورهای جستجو به جستجوی سایت خود و درک آن بپردازند. هنگام استفاده از جاوا اسکریپت برای ایجاد یک صفحه، از عناصر “a” با URL ها به عنوان “href” استفاده کنید و تمام ویژگی های منو را در صفحه بارگذاری کنید، به جای انتظار تعامل کاربر.

اجتناب کردن:

یک صفحه ناوبری برای کاربران ایجاد کنید، یک نقشه سایت برای موتورهای جستجو

یک صفحه ناوبری ساده برای کل سایت خود (یا مهمترین صفحات، اگر شما صدها یا هزاران نفر) برای کاربران استفاده کنید. یک فایل XML Sitemap ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجوگر صفحات جدید و به روز شده در سایت شما را کشف می کنند، لیست تمام URL های مرتبط را همراه با آخرین تاریخ های اصلاح شده محتوای اولیه آنها.

اجتناب کردن:

  • اجازه دادن به صفحه ناوبری شما با لینک های خراب قدیمی شده است.
  • ایجاد یک صفحه ناوبری که به سادگی صفحات را بدون سازماندهی آنها فهرست می کند، برای مثال با موضوع.

نمایش 404 صفحه مفید

کاربران گاهی اوقات به یک صفحه که در سایت شما وجود ندارد، یا با پیگیری یک پیوند شکسته یا تایپ کردن در URL اشتباه، می آیند. داشتن یک صفحه سفارشی 404 که مهربانانه کاربران را به یک صفحه کاری در سایت شما هدایت می کند، می تواند تجربه کاربر را بسیار بهبود بخشد. صفحه 404 شما احتمالا یک پیوند را به صفحه ریشه شما می دهد و همچنین می توانید لینک های مرتبط با محتوای محبوب یا مرتبط در سایت خود را ارائه دهید. شما می توانید از Google Search Console برای یافتن منابع URL هایی که خطاهای “یافت نشد” را پیدا کنید.

اجتناب کردن:

  • اجازه دادن به 404 صفحه خود را در موتورهای جستجو نشان می دهد (مطمئن شوید که وب سرور شما پیکربندی شده است تا کد وضعیت 404 HTTP را پیکربندی کند یا – در مورد سایت های مبتنی بر جاوا اسکریپت – شامل meta tag robots noindex زمانی که صفحات غیر موجود وجود دارد درخواست کرد)
  • مسدود کردن 404 صفحه از طریق فایل robots.txt انجام می شود.
  • ارائه فقط یک پیام مبهم مانند “یافت نشد”، “404”، و یا هیچ صفحه 404 در همه.
  • استفاده از یک طرح برای صفحات 404 شما که با بقیه سایت شما سازگار نیست.

URL های ساده انتقال اطلاعات محتوا

ایجاد دسته بندی های توصیفی و نام فایل برای اسناد در وب سایت شما نه تنها به شما کمک می کند تا سایت خود را بهتر سازماندهی کنید، بلکه می تواند URL های ساده تر و دوستانه تر را برای کسانی که می خواهند به محتوای شما پیوند دهند، ایجاد کنند. بازدیدکنندگان ممکن است از طریق URL های بسیار طولانی و مرموز که حاوی چند کلمه قابل تشخیص هستند تهدید شود.

URL های ساده

URL هایی مانند یک نشان داده شده در تصویر بالا می تواند گیج کننده و غیر دوستانه باشد. کاربران می توانند زمان زیادی را برای ایجاد یک پیوند به ان اختصاص بدهند. در وردپرس میتوانید از پیوند یکتا استفاده کنید.

پیوند یکتا

برخی از کاربران ممکن است به صفحه شما با استفاده از URL این صفحه به عنوان متن لنگر پیوند دهند. اگر URL شما حاوی کلمات مرتبط است، این کاربران را با اطلاعات بیشتر در مورد صفحه از یک شناسه و یا به عبارتی به نام پارامتر به نام.

URL ها در نتایج جستجو نمایش داده می شوند

در نهایت، به یاد داشته باشید که URL به سند معمولا در نتیجه جستجو در Google زیر عنوان سند نمایش داده می شود.

گوگل خوب است در خزنده تمام انواع ساختار URL، حتی اگر آنها کاملا پیچیده است، اما زمان صرف شده برای ایجاد URL های خود را به عنوان ساده که ممکن است یک عمل خوب است.

آموزش سئو : بهترین روشها

از کلمات در URL ها استفاده کنید

URL ها با کلمات که مربوط به محتوای سایت و ساختار سایت شما هستند دوستانه تر برای بازدید کنندگان در حال دیدن سایت شما.

اجتناب کردن:

  • با استفاده از URL های طولانی با پارامترهای غیر ضروری و شناسه های جلسه.
  • انتخاب نام عمومی عمومی مانند “page1.html”.
  • با استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد مانند “beyball-cards-baseball-cards-baseballcards.htm”.

ایجاد یک دایرکتوری ساده

از یک ساختار دایرکتوری استفاده کنید که محتوای شما را سازماندهی می کند و بازدیدکنندگان را برای کسب اطلاعات در مورد مکان خود در سایت خود آسان می کند. از نوع ساختار دایرکتوری خود برای نشان دادن نوع محتوایی که در آن URL وجود دارد استفاده کنید.

اجتناب کردن:

  • داشتن لایه عمیق زیر شاخه هایی مانند “… / dir1 / dir2 / dir3 / dir4 / dir5 / dir6 / page.html”.
  • استفاده از نام های دایرکتوری که هیچ ارتباطی با محتوای آنها ندارند.

ارائه یک نسخه URL برای رسیدن به یک سند

برای جلوگیری از اتصال کاربران به یک نسخه از یک URL و دیگران به یک نسخه دیگر (این می تواند اعتبار آن محتوا را از میان URL ها تقسیم کند)، بر استفاده و ارجاع به یک URL در ساختار و لینک درونی صفحات شما تمرکز می کند. اگر متوجه شوید که افراد از طریق URL های مختلف به همان محتوای دسترسی دارند، راه اندازی یک تغییر مسیر 301 از URL های غیر ارجح به URL غالب، یک راه حل مناسب برای این است. شما همچنین ممکن است از URL کانونی استفاده کنید یا از عنصر پیوند rel = “canonical” استفاده کنید اگر نمی توانید هدایت کنید.

اجتناب کردن:

  • داشتن صفحات از زیر دامنه ها و دایرکتوری ریشه دسترسی به همان محتوا، به عنوان مثال، “domain.com/page.html” و “sub.domain.com/page.html”.

محتوای خود را بهینه کنید

سایت خود را جالب و مفید کنید

ایجاد مطالب محرمانه و مفید، احتمالا وبسایت شما را بیش از هر عامل دیگر مورد بحث در اینجا تحت تاثیر قرار خواهد داد. کاربران هنگام خواندن مطالب خوب می دانند و به احتمال زیاد می خواهند دیگر کاربران را به آن هدایت کنند. این می تواند از طریق پست های وبلاگ، خدمات رسانه های اجتماعی، ایمیل، انجمن ها یا سایر ابزارها باشد.

Buzz Organic یا Word-of-mouth این چیزی است که به ایجاد شهرت سایت شما با هر دو کاربران و Google کمک می کند و به ندرت بدون محتوای کافی می آید.

محتوای بهینه

بدانید که خوانندگان شما چه می خواهند (و آن را به آنها بدهید)

فکر کنید در مورد کلمات که یک کاربر ممکن است برای پیدا کردن یک قطعه از مطالب خود را جستجو کند. کاربرانی که بیشتر در مورد موضوع می دانند، ممکن است از کلمات کلیدی مختلف در جستجوی خود استفاده کنند، نسبت به افرادی که به موضوع جدید هستند. به عنوان مثال، یک فوتبالیست قدیمی ممکن است برای [fifa]، یک نام اختصاری برای انجمن فدراسیون بین المللی فوتبال، جستجو کند، در حالی که یک فرد جدید میتواند از یک پرس و جو کلیدی تر مانند [فوتبال بازی کردن] استفاده کند. پیش بینی این تفاوت ها در رفتار جستجو و جمع بندی برای آنها در هنگام نوشتن مطالب شما (با استفاده از ترکیبی خوب از عبارات کلیدی) می تواند نتایج مثبت داشته باشد. Google AdWords یک برنامه ریز کلیدی مفید ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا تغییرات کلیدی کلمات کلیدی را بیابید و حجم جستجوی تقریبی هر کلمه کلیدی را ببینید. همچنین، Google Search Console شما را با نمایشهای جستجوی برتر شما نشان می دهد و مواردی که بیشترین کاربران را به سایت شما در گزارش تجزیه و تحلیل جستجو هدایت می کند.

در نظر بگیرید ایجاد یک سرویس مفید جدید که هیچ سایتی دیگر ارائه نمی دهد. شما همچنین می توانید یک متن خوب را بنویسید، یک خبری هیجان انگیز که با این کار ورودی های منحصر به فرد خود را داشته باشید. سایتهای دیگر ممکن است منابع یا تخصص لازم برای انجام این کارها نداشته باشند.

آموزش سئو : بهترین روشها

نوشتن متن آسان برای خواندن

کاربران از محتوایی که به خوبی نوشته شده است را به راحتی فالو و شیر می‌کنند.

اجتناب کردن:

  • نوشتن متن مخفی با بسیاری از املای و اشتباهات دستکاری شده.
  • محتوای ناخوشایند یا ضعیف
  • جاسازی متن در تصاویر و فیلم ها برای محتوای متنی: کاربران ممکن است بخواهند متن را کپی و چسباندند و موتورهای جستجو نمی توانند آن را بخوانند.

مطالب خود را به وضوح سازماندهی کنید

همیشه مطالب خود را سازماندهی کنید تا بازدیدکنندگان حس خوبی داشته باشند که در آن یک موضوع محتوا آغاز می شود و دیگری به پایان می رسد. محتویات خود را به تکه های منطقی یا تقسیم بندی ها کمک می کند تا کاربران سریعتر مطالب مورد نظر خود را پیدا کنند.

اجتناب کردن:

  • جمع آوری مقادیر زیادی متن در موضوعات مختلف بر روی یک صفحه بدون پاراگراف، فرعی یا جدا کردن طرح.

ایجاد محتوای تازه و منحصر به فرد

محتوای جدید نه تنها پایگاه بازدید کننده فعلی شما را باز نگه می دارد، بلکه بازدیدکنندگان جدید را نیز به ارمغان می آورد.

اجتناب کردن:

  • بازبینی (یا حتی کپی کردن) محتوای موجود که به کاربر کمی ارزش بیشتری به ارمغان می آورد.
  • داشتن نسخه های تکراری یا تقریبا تکراری محتوای شما را در سایت خود داشته باشید.
  • درباره مطالب تکراری بیشتر بدانید

آموزش سئو : بهینه سازی محتوا برای کاربران خود، نه موتورهای جستجو

طراحی سایت شما در اطراف نیازهای بازدید کنندگان خود را در حالی که مطمئن شوید که سایت شما به راحتی در دسترس برای موتورهای جستجو معمولا نتایج مثبت را تولید می کند.

اجتناب کردن:

  • قرار دادن کلمات کلیدی غیر ضروری با هدف موتورهای جستجو، اما به کاربران مزاحم یا بی معنی است.
  • دارای بلوک های متن مانند “اشتباهات مکرر استفاده شده برای رسیدن به این صفحه” که ارزش کمی برای کاربران می افزاید.
  • فریبنده پنهان کردن متن از کاربران، اما نمایش آن را به موتورهای جستجو.

با استفاده از لینک های عاقلانه

نوشتن پیوند خوب

متن لینک قابل مشاهده درون متن پیوند است. این متن به کاربران و گوگل چیزی در مورد صفحه ای که به آن لینک دارید اشاره می کند. پیوندهای موجود در صفحه شما ممکن است درون سایت خود به سایر صفحات سایت شما یا در موارد دیگر به محتوای سایت های دیگر منتهی شود. در هر کدام از این موارد، بهتر است که متن لنگر شما (انکور تکست) ، آسانتر از آن است که کاربران برای هدایت و برای Google به درک آنچه که صفحه شما به آن مربوط است، هدایت شود

انکورتکست

با انکورتکست مناسب، کاربران و موتورهای جستجو به راحتی می توانند درک کنند که صفحات مرتبط دارای چه چیزی هستند.

آموزش سئو :بهترین روشها

متن توصیفی را انتخاب کنید

متن پیشنهادی که برای پیوند استفاده می کنید باید حداقل ایده اولیه ای را درباره صفحه مرتبط با آن ارائه دهد.

اجتناب کردن:

  • نوشتن انکورتکست عمومی مانند “صفحه”، “مقاله” یا “اینجا کلیک کنید”.
  • استفاده از متن غیر موضوعی یا ارتباطی با محتوای صفحه مرتبط با آن ندارد.
  • با استفاده از URL صفحه به عنوان متن لنگر در اغلب موارد، اگر چه قطعا استفاده قانونی از این، مانند ارتقاء یا ارجاع یک آدرس وب سایت جدید وجود دارد.

نوشتن متن کوتاه

هدف کوتاه مدت اما توصیفی متن، معمولا چند کلمه یا عبارت کوتاه است.

اجتناب کردن:

  • نوشتن متن لنگر طولانی، مانند یک جمله طولانی یا پاراگراف کوتاه متن.

لینک ها را فرمت کنید تا بتوانید به راحتی آنها را مشاهده کنید

کاربران را آسان می کند بین متن معمولی و متن لنگر (انکورتکست) پیوندهای خود را تشخیص دهد. مطالب شما کمتر مفید خواهد بود اگر کاربران از دست دادن لینک ها و یا به طور تصادفی بر روی آنها کلیک کنید.

اجتناب کردن:

  • با استفاده از CSS یا یک ظاهر طراحی متن که لینک ها را درست مثل متن منظم نگاه می دارد.

در مورد متن لنگر  یا انکورتکست برای لینک های داخلی نیز فکر کنید

شما معمولا می توانید در ارتباط با اشاره به وب سایت های خارجی فکر کنید، اما توجه بیشتری به متن لنگر مورد استفاده برای پیوندهای داخلی می تواند به کاربران کمک کند و Google بهتر از سایت شما حرکت می کند.

اجتناب کردن:

  • با استفاده از متن بیش از حد کلمات کلیدی و یا طولانی فقط برای موتورهای جستجو.
  • ایجاد لینک های غیر ضروری که به ناوبری کاربر در سایت کمک نمی کند.

موقع لینک دادن مراقب باشید.

هنگامی که سایت شما به آن لینک می شود می توانید برخی از شهرت سایت خود را به سایت دیگری تقدیم کنید. گاهی اوقات کاربران می توانند از این طریق با اضافه کردن لینک به سایت خود در بخش نظرات و یا صفحات پیام خود، از این مزیت استفاده کنند. یا گاهی اوقات شما ممکن است یک سایت را به روش منفی ذکر کنید و نمی خواهید هیچ شهرت خود را بر آن بگذارید. به عنوان مثال، تصور کنید که شما در حال نوشتن یک پست وبلاگ در مورد اسپم کردن نظر در نظر می گیرید و شما می خواهید یک سایت را که اخیرا نظرتان را بر روی وبلاگ خود قرار داده اید، فراخوانی کنید. شما می خواهید به دیگران از سایت بپردازید، بنابراین لینک خود را در محتوا خود قرار دهید. با این حال، شما قطعا نمی خواهید به سایت برخی از شهرت خود را از لینک خود را. این زمان خوبی برای استفاده nofollow خواهد بود.

مثال دیگر وقتی که ویژگی “nofollow” می تواند مفید باشد، پیوندهای ویجت است. اگر از ویجت شخص ثالث برای غنی سازی تجربه سایت خود استفاده می کنید و از کاربران استفاده می کنید، بررسی کنید که آیا حاوی لینک هایی است که شما قصد ندارید در سایت خود قرار دهید همراه با ویجت برخی از ویجت ها ممکن است لینک هایی را به سایت شما اضافه کنند که انتخاب مجدد آنها نیست و حاوی متن لنگر است که شما به عنوان مدیر وب ممکن است کنترل نکنید. اگر حذف چنین لینک های ناخواسته از ویجت امکان پذیر نیست، همیشه می توانید آنها را با ویژگی “nofollow”. اگر ویجت را برای عملکرد یا محتوایی که ارائه می کنید ایجاد کنید، مطمئن شوید که nofollow در لینک ها در قطعه کد پیش فرض قرار دارد.

در نهایت، اگر شما علاقه مند به دنبال کردن تمام لینک ها در یک صفحه هستید، می توانید برچسب <meta name = “robotics” content = “nofollow”> را در داخل برچسب <head> برای صفحه اضافه کنید. شما می توانید جزئیات بیشتری در مورد متا تگ ربات در وبلاگ وب مستر پیدا کنید.

مبارزه با اسپم نظر با “nofollow”

تنظیم مقدار خصیصه “rel” یک پیوند به “nofollow” به Google می گوید که لینک های خاصی در سایت شما نباید دنبال شود یا اعتبار صفحه شما به صفحات مرتبط با آن منتقل شود. بدون پیوند به معنای اضافه کردن rel = “nofollow” در داخل تگ لنگر لینک، همانطور که در اینجا نشان داده شده است:

<a href=”http://www.example.com” rel=”nofollow”> متن لنگر در اینجا </a>

چه زمانی این مفید باشد؟ اگر سایت شما دارای یک وبلاگ با توضیحات عمومی باشد، پیوندهای موجود در این نظرات می توانند شهرت شما را به صفحاتی که ممکن است برای شما راحت نیست، منتقل کنند. قسمت نظرات وبلاگ در صفحات بسیار حساس به اظهار نظر به هرزنامه است. بعد از این پیوندهای افزوده شده توسط کاربر، تضمین می شود که شهرت صفحه خود را به یک سایت هرزنامه ندهید.

نوفالو

به طور خودکار “nofollow” را اضافه کنید تا ستونها و صفحات پیام را گزارش کنید

بسیاری از بسته های نرم افزاری وبلاگ نویسی به طور خودکار نظرات کاربر را بدون توجه به کاربر می گیرند، اما مواردی که نمی توانند به صورت دستی ویرایش شوند تا این کار را انجام دهند. این توصیه همچنین برای بخش های دیگر سایت شما انجام می شود که ممکن است شامل محتوای تولید شده توسط کاربر مانند کتاب های مهمان، انجمن ها، فریاد، لیست های ارجاع و غیره باشد. اگر مایل هستید که برای لینک های اضافه شده توسط اشخاص ثالث (مثلا ، اگر یک نظر دهنده در سایت شما اعتماد داشته باشد)، پس نیازی به استفاده nofollow در لینک نیست؛ با این حال، پیوند به سایت هایی که گوگل هرزنامه را در نظر می گیرد می تواند اعتبار سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. مرکز راهنمایی وب مستر راهنمایی های بیشتری برای جلوگیری از هرزنامه نظر، برای مثال با استفاده از CAPTCHA ها و روشن کردن نظریات نظری است.

کد کپچا

بهینه سازی تصاویر خود

از ویژگی “alt” استفاده کنید

ارائه یک نام فایل توصیفی و توصیف ویژگی برای تصاویر. ویژگی “alt” به شما اجازه می دهد متن دلخواه برای تصویر را مشخص کنید، اگر به دلایلی نمایش داده نمی شود.

بهینه سازی تصاویر

چرا از این ویژگی استفاده کنید؟ اگر یک کاربر سایت شما را با استفاده از تکنیک های پشتیبانی، از قبیل یک خواننده صفحه، در نظر بگیرد، محتویات attribute alt اطلاعات مربوط به تصویر را ارائه می دهد.

دلیل دیگر این است که اگر از یک تصویر به عنوان یک لینک استفاده می کنید، متن اصلی آن تصویر به همان شیوه متن لینک یک لینک متنی رفتار خواهد شد. با این حال، ما توصیه نمیکنیم تصاویر زیادی را برای پیوندهای ناوبری سایت شما استفاده کنیم، زمانی که لینکهای متنی میتوانند برای همین هدف مورد استفاده قرار بگیرند. در نهایت، بهینه سازی نام فایل های تصویری شما و متن اصلی باعث می شود که پروژه های جستجوی عکس مانند جستجوی تصویر Google برای عکس ها بهتر درک شود.

آموزش سئو :بهترین روشها

از نام فایلهای مختصر، اما توصیفی و متن استفاده کنید

مانند بسیاری از بخشهای دیگر صفحه مورد نظر برای بهینه سازی، نام فایل ها و متن alt بهترین زمانی است که آنها کوتاه هستند اما توصیفی هستند.

اجتناب کردن:

  • با استفاده از نام فایل های عمومی مانند “image1.jpg”، “pic.gif”، “1.jpg” که ممکن است – در صورتی که سایت شما دارای هزاران تصویر باشد، ممکن است بخواهید خودکار نامگذاری تصاویر را بررسی کنید.
  • نوشتن نام فایل های بسیار طولانی
  • كلمات كليدي را به متن كپي و يا كپي كردن و چسباندن جملات كامل تبديل كنيد.

وقتی که از تصاویر به عنوان لینک استفاده می شود

اگر تصمیمی بگیرید از یک تصویر به عنوان یک پیوند استفاده کنید، پر کردن متن alt خود به Google کمک می کند بیشتر در مورد صفحه ای که به آن لینک می کنید بیشتر درک کند. تصور کنید که شما متن لنگر را برای یک لینک متنی ارسال میکنید.

اجتناب کردن:

  • نوشتن متن فوق العاده بلند که می تواند هرزنامه باشد.
  • استفاده از لینک های تصویری فقط برای ناوبری سایت شما.

آموزش سئو :کمک به موتورهای جستجو در پیدا کردن تصاویر شما

یک نقشه سایت تصویری می تواند Googlebot اطلاعات بیشتری در مورد تصاویر موجود در سایت شما ارائه دهد. این احتمال را افزایش می دهد که تصاویر شما در نتایج جستجو تصویر یافت شود. ساختار این فایل مشابه فایل XML sitemap برای صفحات وب شما است.

از فرمت های تصویر استاندارد استفاده کنید

استفاده از انواع فایل های پشتیبانی شده – اکثر مرورگرها از فرمت های تصویر JPEG، GIF، PNG، BMP و WebP پشتیبانی می کنند. همچنین یک ایده خوب برای افزودن نام پرونده شما با نوع فایل است.

سایت خود را به موبایل تبدیل کنید

جهان امروز تلفن همراه است. اکثر افراد در Google با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه جستجو می کنند. نسخه دسکتاپ یک سایت ممکن است برای مشاهده و استفاده از یک دستگاه تلفن همراه دشوار باشد. به عنوان یک نتیجه، داشتن یک سایت آماده برای موبایل برای حضور آنلاین شما حیاتی است. در واقع، در اواخر سال 2016، گوگل آزمایشهایی را آغاز کرده است که عمدتا از نسخه تلفن همراه محتوای سایت برای رتبه بندی، تجزیه دادههای ساخت یافته و تولید قطعه ها استفاده میکند.

یک استراتژی تلفن همراه را انتخاب کنید

روش های متعددی برای ساختن وب سایت شما در وب وجود دارد و Google از روش های مختلف پیاده سازی پشتیبانی می کند:

  • وب طراحی پاسخگو (توصیه شده) یا همون ریسپانسیو بودن سایت
  • خدمت پویا یا داینامیک سروینگ
  • URL های جداگانه

پس از اینکه یک سایت آماده برای موبایل ایجاد کرده اید، می توانید از تست Google Mobile friendly استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا صفحات سایت شما مطابق با معیارهای برچسب گذاری شده در «صفحات نتایج جستجوی گوگل» هستند یا خیر «قابل استفاده در موبایل». همچنین می توانید از کنسول جستجو گزارش قابلیت استفاده از تلفن همراه برای رفع مسائل مربوط به قابلیت استفاده تلفن همراه بر روی سایت شما تاثیر می گذارد.

اگر سایت شما در مقادیر زیادی از محتوای استاتیک (مانند پست های وبلاگ یا صفحات فرود محصول) در چندین صفحه استفاده می کند، در نظر گرفتن آن را با استفاده از AMP (صفحات سریع موبایل) در نظر بگیرید. این عطر و طعم خاص HTML است که تضمین می کند سایت شما سریع و کاربر پسند است، و می تواند توسط سیستم عامل های مختلف، از جمله جستجوی گوگل، بیشتر شتاب.

پیکربندی سایت های تلفن همراه به طوری که می توان آنها را با دقت نشان داده شده است

صرف نظر از اینکه کدام پیکربندی را انتخاب می کنید برای تنظیم سایت تلفن همراه خود، نکات کلیدی که باید توجه داشته باشید وجود دارد:

  1. اگر از سرویس پویا استفاده می کنید یا یک سایت تلفن همراه جداگانه دارید، هنگامی که یک صفحه برای تلفن همراه فرمت شده است (یا یک صفحه معین که برای تلفن همراه فرمت شده است) به Google بسنده کنید. این به Google کمک می کند تا محتوا را در نتایج جستجو محتوا جستجوگرهای تلفن همراه شما قرار دهد.
  2. اگر از Web Design Responsive استفاده می کنید، از متا نام = “viewport” برچسب استفاده کنید تا مرورگر نحوه تنظیم محتوای را بگوید. اگر از دینامیک سرویس استفاده می کنید، از هدر HTTP Vary برای تغییر دادن تغییرات خود بسته به عامل کاربر استفاده کنید. اگر از URL های جداگانه استفاده می کنید، ارتباط بین دو URL توسط <link> برچسب با rel = “canonical” و rel = “alternatives” سیگنال را نشان می دهد.
  3. منابع را قابل خواندن نگه دارید مسدود کردن منابع صفحه می تواند یک تصویر ناقص از وب سایت شما را به گوگل ارائه دهد. این اغلب زمانی اتفاق می افتد که فایل robots.txt شما دسترسی به برخی یا همه منابع صفحه شما را مسدود کند. اگر Googlebot دسترسی به منابع صفحه ای مانند CSS، جاوا اسکریپت یا تصاویر را نداشته باشد، ممکن است تشخیص ندهیم که ساخته شده است برای نمایش و کارکردن بر روی یک مرورگر تلفن همراه. به عبارت دیگر، ما ممکن است تشخیص ندهیم که صفحه “قابل استفاده برای تلفن همراه” است و بنابراین به کاربران تلفن همراه مناسب نیست.
  4. اجتناب از اشتباهات رایج که بازدیدکنندگان تلفن همراه را از بین می برد، مانند فیلم های غیر قابل پخش (مثلا فیلم فلش به عنوان محتوای قابل توجه صفحه).
  5. صفحات تلفن همراه که یک تجربه جستجوگر فقیر را فراهم می کنند می توانند در رتبه بندی و یا با یک هشدار در نتایج جستجوی تلفن همراه نمایش داده شوند. این شامل اما شامل نمی شود به interstitials تمام صفحه در تلفن همراه است که مانع تجربه کاربر.
  6. ارائه قابلیت کامل در همه دستگاه ها. کاربران تلفن همراه از عملکرد مشابه مانند نظر و چک کردن – و محتوا در تلفن همراه و همچنین در همه دستگاه های دیگر که وب سایت شما پشتیبانی می کند، انتظار دارند. علاوه بر محتوای متنی، اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر و ویدیوهای مهم در دستگاه های تلفن همراه جاسازی شده و در دسترس هستند. برای موتورهای جستجو، تمام داده های ساخت یافته و
  7. سایر ابردادها مانند عنوان ها، توصیف ها، عناصر پیوند و سایر متا تگ ها را در تمام نسخه های صفحات ارائه دهید.
    اطمینان حاصل کنید که داده های ساخت یافته، تصاویر، فیلم ها و فراداده هایی که در سایت دسکتاپ شما دارید نیز در سایت تلفن همراه موجود است.

بهترین روشها

  • صفحات تلفن همراه خود را با تست موبایل دوستانه تست کنید تا ببینید آیا Google فکر می کند وب سایت شما به خوبی در دستگاه های تلفن همراه کار می کند.
  • اگر از صفحات همراه خود برای URL های جداگانه استفاده می کنید، مطمئن شوید که هر دو URL های تلفن همراه و دسکتاپ را تست کنید، بنابراین می توانید تایید کنید که تغییر مسیر شناسایی و قابل کشف است.

وب سایت خود را ارتقا دهید

در حالی که بسیاری از لینک ها به سایت شما به تدریج اضافه می شوند، به عنوان افرادی که محتوای شما را از طریق جستجو یا روش های دیگر کشف می کنند و به آن پیوند دارند، گوگل می داند که می خواهید دیگران را در مورد کار سختی که در محتوای خود قرار داده اید، . به طور موثر محتوای جدید خود را ارتقاء می دهد توسط افرادی که به یک موضوع علاقه مند هستند، کشف سریع تر می شود. همانطور که با بیشترین امتیازاتی که در این سند ذکر شده است، استفاده از این توصیه ها به شدت می تواند به شهرت سایت شما آسیب برساند.

یک پست وبلاگ در سایت خودتان که پایگاه مبتدی شما را می داند می داند که شما چیزی جدید اضافه کرده اید، راهی عالی برای بدست آوردن مطلب در مورد محتوای جدید یا خدمات است. دیگر مدیران وب سایت که از سایت یا RSS خود پیروی می کنند، می توانند این داستان را نیز انتخاب کنند.

تلاش برای ارتقاء آفلاین شرکت یا سایت شما نیز میتواند پاداش داشته باشد. به عنوان مثال، اگر شما یک سایت کسب و کار دارید، مطمئن شوید که آدرس آن در کارت های کسب و کار شما، سربرگ، پوسترها و غیره ذکر شده است. همچنین می توانید از طریق پست الکترونیکی خبرنامه های تکراری به مشتریان ارسال کنید و آنها را در مورد محتوای جدید در وب سایت شرکت مطلع کنید.

اگر یک کسب و کار محلی را اجرا کنید، اضافه کردن اطلاعات آن به کسب و کار من به Google من کمک خواهد کرد که مشتریان را در Google Maps و جستجوی وب به مشتریان برسانید.

گوگل بیزینس

بهترین روشها

در مورد سایت های رسانه های اجتماعی بدانید

سایتهای ساخته شده در اطراف تعامل و اشتراک گذاری کاربر باعث شده است که گروههای مورد علاقه افراد با محتوای مربوطه مطابقت داشته باشند.

اجتناب کردن:

  • تلاش برای ترویج هر قطعه جدید و کوچکی از محتوایی که ایجاد میکنید؛ بروید برای موارد بزرگ و جالب.
  • مشارکت سایت خود در طرح هایی که محتوای شما مصنوعی به بالای این خدمات ارتقا یافته است.

رسیدن به کسانی که در اجتماع مربوط به سایت شما هستند

احتمالا، تعدادی از سایت هایی وجود دارند که زمینه های موضوعی مشابه شما را پوشش می دهند. برقراری ارتباط با این سایت ها معمولا سودمند است. موضوعات داغ در توازن یا اجتماع شما می تواند ایده های اضافی برای محتوا یا ایجاد یک منبع جامع اجتماعی ایجاد کند.

اجتناب کردن:

  • درخواست پیوند هرزنامه به تمام سایت های مرتبط با منطقه موضوع شما.
  • لینک های خرید از سایت دیگری با هدف گرفتن PageRank.

عملکرد جستجوی خود و رفتار کاربر را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل عملکرد جستجو شما

موتورهای جستجوگر اصلی، از جمله گوگل، ابزارهای رایگان برای وب مسترها را برای تجزیه و تحلیل عملکرد آنها در موتور جستجوی خود فراهم می کنند. برای گوگل، این ابزار کنسول Search است.

کنسول جستجو دو دسته مهم از اطلاعات را فراهم می کند: آیا Google می تواند محتوای من را پیدا کند؟ چگونه می توانم در نتایج جستجوی گوگل انجام دهم؟

استفاده از کنسول جستجو کمک نمی کند که سایت شما رفتار ترجیحی داشته باشد با این وجود، می تواند به شما در شناسایی مسائلی کمک کند که اگر به آنها پاسخ داده شود، می تواند به بهبود عملکرد سایت شما در نتایج جستجو کمک کند.

با سرویس، مدیران وب می توانند:

  • ببینید که کدام بخش از یک سایت، Googlebot مشکل خزیدن داشت
  • تست و ارسال نقشه های سایت
  • تجزیه و تحلیل یا تولید فایل های robots.txt
  • URL های که قبلا توسط Googlebot crawled شده را حذف کنید
  • دامنه مورد نظر خود را مشخص کنید
  • شناسایی مسائل با برچسب های عنوان و توضیحات
  • درک بهتر جستجوهای مورد استفاده برای رسیدن به یک سایت
  • یک نگاه اجمالی به چگونگی مشاهده صفحات Googlebot بدست آورید
  • دریافت اعلان از نقض دستورالعملهای کیفیت و درخواست تجدید نظر در سایت

ابزار وب مستر مایکروسافت Bing همچنین ابزارهای رایگان برای وب مسترها را ارائه می دهد.

آموزش سئو : تجزیه و تحلیل رفتار کاربر در سایت شما

اگر شما خزیدن و نمایه سازی سایت خود را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل یا سایر خدمات بهبود داده اید، احتمالا شما در مورد ترافیک که به سایت شما می آید، کنجکاو هستید. برنامه های تجزیه و تحلیل وب مانند Google Analytics منبع ارزشمند بینش برای این هستند. شما می توانید از این موارد استفاده کنید:

  • دریافت اطلاعات در مورد نحوه دسترسی و رفتار کاربران در سایت شما
  • محتوای محبوب ترین سایت خود را کشف کنید
  • برای اندازه گیری تأثیر بهینه سازی هایی که شما در سایت خود انجام می دهید، تغییرات آن عنوان و متا تگ های توصیف، ترافیک را از موتورهای جستجو بهبود می بخشد؟

برای کاربران پیشرفته، اطلاعاتی که یک بسته تجزیه و تحلیل فراهم می کند، همراه با داده ها از پرونده های ورودی سرور شما، می تواند اطلاعات جامع تر در مورد چگونگی تعامل بازدید کنندگان با اسناد خود (مانند کلمات کلیدی اضافی که ممکن است جستجوگران برای یافتن سایت شما) ارائه دهد.

امیدوارم این راهنمای آموزش سئو موردپسند شما خواننده گرامی قرار گرفته باشه و به عنوان عضوی از سئو8 دنبال کننده ما باشید.

5/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

27  +    =  32