سئوکار کیست؟

یکی از کلماتی که خیلی از دوستان به زبان می آورند! که شاید اصلا جالب نباشد. برای کسی که کار سئو را انجام میدهد می شود از لقب ها و پسوند های بهتری استفاده نمود، مثل کارشناس سئو، متخصص سئو و یا مشاور سئو. این ها کلماتی بهتر و قابل هضم تر برای یک کارشناس سئو خواهد بود.

سئوکار

خوب حالا این کارشناس سئو (SEO expert) و یا همان سئو کار شما کیست و چه وظایفی دارد؟

سئو کار به شخصی گفته می شود که تجربه کافی را در مورد تحلیل وب سایت و شناخت کافی از موتورهای جستجوگر داشته باشد و همچنین در خصوص الگوریتم های موتورهای جستجو مخصوصا موتور جستجوگر گوگل اطلاعات خوب و بروزی داشته باشد.

یک کارشناس سئو باید از نحوه کار موتورهای جستجو اطلاع داشته باشد.

سئو از سه مبحث تشکلیل شده که باید هر سه مورد را مسلط باشد:

  • سئو تکنیکال
  • سئو داخلی یا Onpage SEO
  • سئو خارجی یا Offpage SEO

یکی از مباحثی که هر سایت اینترتی با اون روبرو هست بازید کننده می باشد. زمانی از یک سایت بازید خوب و قابل توجه ای می شود که در نتایج جستجو و یا SERP باشد. پس وقتی شما در رتبه ای ابتدایی موتورهای جستجو باشید نتایج بسیاری خوبی را خواهید داشت البته به شرطی که کلمه کلیدی خوبی برای متن خود انتخاب کرده باشیم.

بخشی خیلی زیادی از مدیران کسب کارهای دیجیتال و آنلاین دوست دارند که در صفحه اول گوگل باشند. اینجاست که همه دوست دارن سایت های خود را بهینه کرده و در نتایج باشند. در این هنگام هست که تقاضا برای سئو و بهینه سازی وب سایت زیاد می شود. در این بین هم وقتی که تقاضا زیاد می شود عده ایی سود جو و کم سواد و دیده شده بی سواد وارد این شغل می شوند.

در همین تاریخی که این مقاله در حال ویراستاری و آماده شدن هست تعداد بیشماری گروه ها و کانال های تلگرامی زیادی ایجاد شده و قصد در گرفتن انواع پروژه های سئو می باشند که حدود 95% آن ها حتی علم این کار را نداشته و با گرفتن پروژه سعی در تجربه بر روی سایت های شما را دارند.

در این بین افرادی مشاهده شدن که با یک دوره گذراندن دوره طراحی سایت سعی در سئو سایت مشتری خود را دارند و با دادن وعده های عجب سعی در آوردن سایت در رتبه های نخست را برای شما و یا مشتریان خود می کنند.

تضمین در سئو :

یکی از مواردی که زیاد دیده می شود دادن تضمین در سئو و بهینه سازی سایت می باشد. سئو تضمینی چیزی که بشدت رواج پیدا کرده و با دادن وعده های شیرین و دلچسب جایگاه های نخست موتورهای جستجو و همچنین ترافیک بالای ورودی به سایت و تبدیل شدن این تعداد زیاد ورودی به مشتری، که نمی شود دست رد به آن زد.

با دادن وعده های عجیب از اعتماد صاحبان سایت سوء استفاده می شود. در نظر داشته باشید که سئوکار با توجه به تجربه هایی که بدست آورده می تواند در نتایج تاثیر گذار باشد ولی چون هیچ وقت موتورهای جستجو هیچ چیزی را به درستی اعلام نکرده اند و کار بهینه سازی سایت همانند یک هندوانه در بسته می باشد و با هر تغییر و بروزرسانی در آن ها سایت ها دچار نوسان شده و عملا جایگاه را نمی توان تضمین داد.

سئو و بهینه سازی کردن سایت از جمله فعالیت هایی است که در آن مدعی کار زیاد می باشد و در زمان عمل و پیاده سازی متوجه می شوید که اطلاعات متخصص سئو شما در آن حدی نیست که گفته است. در نظر داشته باشید که هر چقدر که شما بر روی سایت خود و یا سایت مشتری خود سعی و تلاش میکنید هیچ وقت نمره کامل یا جایگاه اول را همیشه نخواید داشت و یا به راحتی بدست نخواهد آمد و در بین رقبا نیز در این بین تلاش خود را در جهت رشد سایت خود و یا آسیب رساند به سایت شما خواهند داشت. اینجاست که وعده دادن سئو تضمینی با مشکل های بسیار زیادی همراه خواهد بود.

در این بین شاید شما بتوانید در حوزه کم رقابت با کمی تلاش و کار بتوانید در رتبه های نخست گوگل بیاید ولی در حوزه های رقابتی و یا رقابتی سنگین شاید شما جزو 100 نتیجه اول گوگل یا 10 صفحه اول به عبارتی قرار نگیرید. مثل کلمات مربوط به آژانس های هواپیمایی و طراحی سایت