سئوکار کیست و معنی سئو کار چیست؟

یکی از کلماتی که خیلی از دوستان و کارفرما ها به زبان می آورند! که شاید اصلا هم معنی جالب نباشد. برای کسی و یا کسانی که کار سئو را انجام میدهد می گویند که می شود از لقب ها و پسوند های بهتری استفاده نمود، مثل کارشناس سئو، متخصص سئو و یا مشاور سئو. این ها کلماتی بهتر و قابل هضم تر برای یک کارشناس سئو و یا متخصص خواهد بود.

سئوکار حرفه ای
سئوکار

خوب حالا این کارشناس سئو (SEO expert) و یا همان سئو کار شما کیست و چه وظایفی دارد؟

سئوکار به شخصی گفته می شود که دارای تجربه کافی در مورد تحلیل وب سایت و شناخت کافی از موتورهای جستجوگر داشته باشد و همچنین در خصوص الگوریتم های موتورهای جستجو مخصوصا موتور جستجوگر گوگل اطلاعات خوب و بروزی داشته باشد.

یک متخصص سئو باید از نحوه کار موتورهای جستجو اطلاع داشته باشد.

سئو از سه مبحث تشکلیل می شود که باید سئوکار هر سه مورد را مسلط باشد:

  • سئو تکنیکال
  • سئو داخلی یا Onpage SEO
  • سئو خارجی یا Offpage SEO

یکی از مباحثی که هر سایت اینترتی با اون روبرو هست بازید کننده می باشد. زمانی از یک سایت بازید خوب و قابل توجه ای می شود که در نتایج جستجو و یا SERP باشد. پس وقتی شما در رتبه ای ابتدایی موتورهای جستجو باشید نتایج بسیاری خوبی را خواهید داشت البته به شرطی که کلمه کلیدی خوبی برای متن خود انتخاب کرده باشیم.

بخشی خیلی زیادی از مدیران کسب کارهای دیجیتال و آنلاین دوست دارند که در صفحه اول گوگل باشند. اینجاست که همه دوست دارن سایت های خود را بهینه کرده و در نتایج باشند. در این هنگام هست که تقاضا برای سئو و بهینه سازی وب سایت زیاد می شود. در این بین هم وقتی که تقاضا زیاد می شود عده ایی سود جو و کم سواد و دیده شده بی سواد وارد این شغل می شوند.

در همین تاریخی که این مقاله در حال ویراستاری و آماده شدن هست تعداد بیشماری گروه ها و کانال های تلگرامی زیادی ایجاد شده و قصد در گرفتن انواع پروژه های سئو می باشند که حدود 95% آن ها حتی علم این کار را نداشته و با گرفتن پروژه سعی در تجربه بر روی سایت های شما را دارند.

در این بین افرادی مشاهده شدن که با یک دوره گذراندن دوره طراحی سایت سعی در سئو سایت مشتری خود را دارند و با دادن وعده های عجب سعی در آوردن سایت در رتبه های نخست را برای شما و یا مشتریان خود می کنند.

آیا شما به یک متخصص سئو نیاز دارید؟

یک سئو کار (“بهینه سازی موتور جستجو”) یا متخصص سئو کسی است که برای بهبود دید شما در موتورهای جستجو آموزش دیده است. با پیروی از این راهنمای، شما باید به اندازه کافی یاد بگیرید که به خوبی در راه خود به یک سایت بهینه شده باشد. علاوه بر این، ممکن است بخواهید سئو کار حرفه ای را استخدام کنید که می تواند به صفحات شما کمک کند.

تصمیم به استخدام یک سئوکار تصمیم گیری بزرگی است که می تواند به طور بالقوه سایت شما را بهبود بخشد و زمان را صرفه جویی کند. اطمینان حاصل کنید که برای تحقیق درباره مزایای بالقوه استخدام یک سئوکار، و همچنین آسیب هایی که یک سئوکار غیر مسئول می تواند به سایت شما انجام دهد، تحقیق می کند. بسیاری از سئوکارها و سایر سازمان ها و مشاوران خدمات صاحبان وب سایت ها را ارائه می دهند، از جمله:

  • مرور محتوای یا ساختار سایت شما
  • مشاوره فنی در مورد توسعه وب سایت: برای مثال، میزبانی، تغییر مسیرها، صفحات خطا، استفاده از جاوا اسکریپت
  • توسعه محتوا
  • مدیریت کمپین های توسعه کسب و کار آنلاین
  • تحقیق کلید واژه
  • آموزش سئو
  • تخصص در بازارهای خاص و جغرافیایی

اگر شما در مورد استخدام یک سئوکار فکر می کنید، پس بهترین زمان عالی برای استخدام این است که شما در حال بررسی یک طراحی مجدد سایت و یا برنامه ریزی برای راه اندازی یک سایت جدید باشید. به این ترتیب، شما و سئوکار خود می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت شما طراحی شده است که از پایین به بالا در موتورهای جستجو باشد. با این حال، یک سئو خوب نیز می تواند به بهبود یک سایت موجود کمک کند.

تضمین در سئو :

یکی از مواردی که زیاد دیده می شود دادن تضمین در سئو و بهینه سازی سایت می باشد. سئو تضمینی چیزی که بشدت رواج پیدا کرده و با دادن وعده های شیرین و دلچسب جایگاه های نخست موتورهای جستجو و همچنین ترافیک بالای ورودی به سایت و تبدیل شدن این تعداد زیاد ورودی به مشتری، که نمی شود دست رد به آن زد.

با دادن وعده های عجیب از اعتماد صاحبان سایت سوء استفاده می شود. در نظر داشته باشید که سئوکار با توجه به تجربه هایی که بدست آورده می تواند در نتایج تاثیر گذار باشد ولی چون هیچ وقت موتورهای جستجو هیچ چیزی را به درستی اعلام نکرده اند و کار بهینه سازی سایت همانند یک هندوانه در بسته می باشد و با هر تغییر و بروزرسانی در آن ها سایت ها دچار نوسان شده و عملا جایگاه را نمی توان تضمین داد.

دروغ بزرگ در سئو : تضمین

سئو و بهینه سازی کردن سایت از جمله فعالیت هایی است که در آن مدعی کار زیاد می باشد و در زمان عمل و پیاده سازی متوجه می شوید که اطلاعات متخصص سئو شما در آن حدی نیست که گفته است. در نظر داشته باشید که هر چقدر که شما بر روی سایت خود و یا سایت مشتری خود سعی و تلاش میکنید هیچ وقت نمره کامل یا جایگاه اول را همیشه نخواید داشت و یا به راحتی بدست نخواهد آمد و در بین رقبا نیز در این بین تلاش خود را در جهت رشد سایت خود و یا آسیب رساند به سایت شما خواهند داشت. اینجاست که وعده دادن سئو تضمینی با مشکل های بسیار زیادی همراه خواهد بود.

در این بین شاید شما بتوانید در حوزه کم رقابت با کمی تلاش و کار بتوانید در رتبه های نخست گوگل بیاید ولی در حوزه های رقابتی و یا رقابتی سنگین شاید شما جزو 100 نتیجه اول گوگل یا 10 صفحه اول به عبارتی قرار نگیرید. مثل کلمات مربوط به آژانس های هواپیمایی و طراحی سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *