تجزیه و تحلیل وب

تجزیه و تحلیل وب

تجزیه و تحلیل وب. چگونه موفقیت شما را اندازه گیری کنیم؟

تجزیه و تحلیل وب چگونگی کسب و کار در قرن 21 را تغییر داد. در حال حاضر می توانیم اطلاعات ارزشمندی را برای مشتریان به دست آوریم، از جمله مواردی که قبلا غیرممکن بود، اطلاعات مربوط به میزان بازدیدکنندگان وب سایت، علاقمندی ها، عملکردهای آنلاین و موارد دیگر. ما می توانیم بفهمیم که چه کاری انجام می شود و چه کاری انجام نمی شود، بر اساس کمپین های بازاریابی و افزایش درآمد برای برد کمپین ها. تجزیه و تحلیل وب باعث شده است تقریبا هر کسب و کاری رشد کند. برای راهنمایی سریع در این مورد می توانید کتاب آجیل و پیچ و مهره های تجزیه و تحلیل وب ( the nuts and bolts of web analytics) و همچنین کتاب نحوه قرار دادن تجزیه و تحلیل وب در کسب و کار خود ( how to put web analytics to work for your business) را مطالعه کنید.

چرا از تجزیه و تحلیل گوگل (Google Analytics) استفاده می کنند؟

شما ممکن است قبلا در مورد تجزیه و تحلیل گوگل شنیده باشید. گوگل آنالیز پلتفرم تجزیه و تحلیل وب است که اکثر سایت ها از آن استفاده می کنند. بهترین ابزار تجزیه و تحلیل در دسترس برای آگاهی از میزان ترافیک سایت است و خوبی آن به این است که رایگان می باشد.

اگر شما Google Analytics را نصب نکرده اید، هم اکنون آن را نصب کنید و سپس برنامه نویس وب خود را باشید.

این یک شوخی نیست. بدون راه اندازی گوگل آنالیز، رشد کسب و کارهای آنلاین و سئو سایت مانند تلاش یک خلبان هواپیما با چشمان بسته است.

بدون گوگل آنالیز مشکل است بدانید چه کاری انجام می شود و چه کاری انجام نمی شود،در سئو قبل از اینکه مسائل به مسائلی بزرگتر تبدیل شوند، آنها را شناسایی کرده و حل می کند. گوگل آنالیز برای نظارت بر عملکرد کسب و کار بسیار مفید است و برای حدود 95٪ از شرکت ها قابل استفاده است.

برای شروع کار با گوگل آنالیز، بر روی آدرس اینترنتی (URL) زیر کلیک کرده و روی «ورود به سیستم» کلیک کنید. اگر حساب Google ندارید یک حساب ایجاد کنید و از طریق همین مراحل ساده کار را ادامه دهید. اگر قادر به ویرایش کد در وب سایت خود نیستید، باید از توسعه دهنده وب کمک بگیرید.

Google Analytics

http://www.google.com/analytics/

نحوه استفاده از Google Analytics

این یک نکته ظریف و مهم است که بیشتر اطلاعات به تنهایی بی فایده است. برای آگاهی واقعی، باید بتوانیم داده ها را مقایسه کنیم و در طول زمان روند و تمایلات را شناسایی کنیم.

دو روش برای تجزیه و تحلیل و درک اطلاعات در گوگل آنالیز با توجه به زمان وجود دارد:

  1. دو محدوده زمانی را مقایسه کنید.

روی ورودی فیلد تاریخ در Google Analytics کلیک کنید. دو زمانبندی را وارد کنید و هر دو را مقایسه کنید. مقایسه های کاربردی شامل مقایسه عملکرد این هفته با عملکرد هفته گذشته، عملکرد ماه گذشته به ماه قبل و عملکرد ماه گذشته در همان ماه سال گذشته است.

  1. به بالای نمودار در یک محدوده زمانی طولانی دقت کنید.

نمودارها را در بازه زمانی طولانی مشاهده کنید و روند را بدون مقایسه محدوده زمانی بررسی کنید. این روش برای یافتن اطلاعات نایاب یا شناسایی granular insights خیلی مؤثر نیست، اما برای دید شما از جهت ترافیک سایتتون مفید است.

یادداشت: فصلی بودن عامل بسیاری از کسب و کارهاست. گاهی اوقات ممکن است یک رکود در ترافیک را مشاهده کنید، اما این به این معنا نیست که سایت شما عملکرد ضعیفی دارد. این می تواند به این دلیل باشد که بازار شما در ماه های خاصی روند نزولی را تجربه کند. اگر کسب و کار شما روند رو به زوال را تجربه می کند، از “مقایسه دو محدوده زمانی” استفاده کنید و ترافیک ماه جاری را با همان ماه در سال گذشته مقایسه کنید. اگر روند رو به افزایشی می بینید، پس سایت شما صرف نظر از روند فصلی دارد به خوبی عمل می کند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.