آیا به سئو احتیاج دارید؟

اطلاعیه گوگل در مورد سئو

  سئو مخففی از Search Engine Optimization و یا Search Engine Optimizer می‌باشد. استفاده از سئو سایت می‌تواند تصمیم بزرگی باشد که باعث پیشرفت وب‌سایت شده و زمان را برای شما خریداری می‌کند، همچنین به شما در کسب شهرت نیز کمک می‌کند. حتماً مزیت‌های احتمالی سئو را دریابید و همچنین ضررها و زیان‌هایی که از طرف یک سئو کار بی‌مسئولیت می‌تواند به شما وارد شود را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از سئو کاران، سازمان‌ها و مشاوران، خدمات مفیدی به دارندگان سایت‌ها ارائه می‌دهند.
برخی از این خدمات شامل:

  • بازبینی محتوا و یا ساختار وب‌سایت

  • راهنمایی‌های فنی برای پیشرفت سایت

  • پیشرفت محتوا

  • مدیریت کمپینِ پیشرفت کسب‌وکار آنلاین

  • تحقیق و جستجو در مورد کلمات کلیدی

  • آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت

  • تخصص در بازارها و جغرافیای مشخص

به یاد داشته باشید که صفحه نتایج جستجوی گوگل شامل نتیجه‌های جستجوی سازمانی می‌باشد و اغلب هزینه‌ای برای تبلیغات پرداخت می‌کند. تبلیغات در گوگل هیچ تأثیری در حضور شما در صفحات اول جستجو نخواهد داشت. هیچ‌وقت سعی نکنید به گوگل رشوه بدهید! چون گوگل با پول رتبه کسی رو ارتقا نمی‌دهد و با این کار فقط اسم برند خودتان را خراب می‌کنید.
قبل از اینکه بخواهید تحقیق خود را برای یک سئو کار آغاز کنید، تبدیل‌شدن به یک مصرف‌کننده تحصیل‌کرده و آشنایی با چگونگی کارکرد موتورهای جستجو می‌تواند ایده بی‌نظیری باشند.
اگر قصد استفاده از سئو رادارید، هر چه زودتر، بهتر! بهترین موقع برای استفاده از سئو وقتی است که قصد طراحی دوباره‌ی سایتتان و یا طراحی یک وب‌سایت جدید رادارید. با انجام این روش می‌توانید تضمین کنید که وب‌سایت و سئو شما برای این طراحی‌شده‌اند که در صفحات اول جستجو قرار گیرند؛ اما این بدین معنی نیست که سئو نمی‌تواند باعث پیشرفت یک وب‌سایت از قبل طراحی‌شده بشود.

درحالی‌که بسیاری از سئو کارها می‌توانند خدمات ارزشمندی را به مشتریان ارائه دهند، برخی از سئو کاران غیراخلاقی چند روش‌های کلاه‌برداری در بین تلاش‌های بازاریابی تهاجمی‌شان ارائه داده‌اند و سعی بر این دارند تا نتیجه موتور جستجو را با راه‌های ناعادلانه‌ای اداره کنند. روش‌هایی که guidline ما را دچار نقص می‌کنند، ممکن است تنظیمات منفی بر حضور سایتتان در گوگل داشته باشند و یا حتی باعث حذف وب‌سایتتان از صفحه اول شوند.

مطلب پیشنهادی : محتوای تکراری در سئو

برخی نکات که بهتر است در نظر گرفته شوند:

یکی از روش‌های کلاه‌برداری رایج ساخت Shadow domain می‌باشد که کاربران را با استفاده از Redirect های فریبنده، جذب یک سایت می‌کند. این Shadow domain ها اغلب برای سئو کارانی است که ادعا می‌کنند از طرف یک مشتری این کارها را انجام می‌دهند. به‌هرحال اگر رابطه‌ای خدشه‌دار شود، سئو ممکن است DOMAIN را در اختیار سایت دیگر و یا حتی قلمروی رقیب قرار دهد. اگر این اتفاق بیفتد، مشتری برای گسترش سایت رقیبی که کلاً در اختیار یک سئو کار است، هزینه کرده است.

یکی دیگر از روش‌ها قرار دادن doorway با کلمات کلیدی در سایت مشتری می‌باشد. سئو قول می‌دهد که این روش صفحه را بیش‌تر با سؤالات مرتبط می‌کند. چرت میگویند، باور نکنید! مخصوصاً از زمانی که صفحات خاص خیلی کم با کلمات کلیدی بسیار ارتباط برقرار می‌کنند. به‌هرحال، باید به این نکته توجه داشته باشید که این doorway ها اغلب دارای لینک‌های مخفی برای دیگر مشتریان هستند. این doorway ها یک سایت را از عرش به فرش می‌کشاند! (از شهرتش می‌کاهند) و آن شهرت را به سئو و دیگر مشتریانش انتقال می‌دهند که شاید دربرگیرنده سایت‌های نامشروع و محتواهای غیرقانونی باشد.
شاید احساس کنید که شما هم جزء یکی از فریب‌خوردگان به‌وسیله یکی از این سئو کاران بوده باشید. خیلی ساده، می‌توانید گزارش دهید.
برای فرستادن شکایات خود می‌توانید از www.ftc.gov استفاده کنید و با کلیک بر روی File a Complaint Online، 1-877-FTC-HELP را شماره‌گیری نماید و یا Federal Trade Commission
CRC-240
Washington, D.C. 20580
را بنویسید. و اما اگر می‌خواهید از شرکتی شکایت کنید که در ایلات متحده نیست، می‌توانید از این www.econsumer.gov استفاده کنید.

هیچ‌کس نمی‌تواند رتبه‌ی اول گوگل را تضمین کند.

مراقب سئو کاران باشید که ادعا می‌کنند می‌توانند: رتبه را تضمین کنند، با گوگل پارتی دارند، مراقب شرکت‌هایی باشید که خیلی مخفیانه عمل می‌کنند و یا هدف‌های خود را به‌صورت واضح توضیح نمی‌دهند.

اگر یک هم‌چین سئو کارانی به پست شما خورد، طرف رو سؤال‌پیچ کنید! اگر سئو کاران از طرف شما یک محتوای فریبنده و یا گمراه‌کننده مانند: doorway pages و یا throwaway domain بسازد، این عمل می‌تواند باعث حذف کلی سایت شما از صفحه‌ی اول گوگل شود. درواقع، اگر شرکتی را استخدام می‌کنید، باید در نظر بگیرید که شما مسئول تمامی فعالیت‌های آن شرکت هستید، پس مطمئن شوید که از تمامی فعالیت‌های شرکت خبردارید. اگر سئو کاران اجازه دخول به سرور شما از طرف FTP دارد، پس ترسی از اینکه تمامی اهداف را برای شما شرح دهند، ندارد.

به سئو کارانی که در مورد قدرت لینک‌های آزاد برای همه (free for all links) صحبت می‌کنند، اهمیت ندهید. شهرت لینک و یا ارسال سایتتان به هزاران موتورهای جستجو از روش‌های توطئه‌چینی به‌حساب می‌آیند. این‌گونه روش‌ها هیچ تأثیری بر رتبه‌ شما در صفحه نتایج نخواهند داشت، حداقل هیچ تأثیر مثبتی نخواهند داشت.
عاقلانه انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی : فاکتورهای بک لینک

شاید قبل از اینکه بخواهید یک سئو کار را انتخاب کنید، تمایل داشته باشید تا در مورد صنعت موردنظر تحقیق بکنید. استفاده از گوگل می‌تواند یک روش مناسب برای این کار باشد. درحالی‌که گوگل با هیچ شرکت خاصی ارتباط نامشروع ندارد، بااین‌حال باز ما با بعضی از شرکت‌ها روبرو شده‌ایم که خود را سئو کارانی می‌نامند که رفتار و عملکردشان فراتر از دیگران است. مراقب باشید، مطمئن شوید که می‌دانید پولتان کجا می‌رود.
درحالی‌که گوگل هرگز رتبه‌های بهتر را در صفحات جستجو نمی‌فروشد، ‌اکثر موتورهای جستجوی دیگر به ازای هر کلیک و یا به ازای هر دخول مبلغی را دریافت می‌کنند. برخی از مدیران سایت قول افزایش رتبه را در موتورهای جستجو به شما می‌دهند، اما به‌جای نتایج جستجو، شمارا در قسمت تبلیغاتی قرار می‌دهند. حتی برخی از شرکت‌ها ادعا می‌کنند که می‌توانند موتورهای جستجوی دیگر را شبیه‌سازی کرده و به‌جای آن‌ها تصمیم‌گیری کنند؛ و خبر خوش اینکه این‌گونه کلاه‌برداری‌ها در گوگل جوابگو نیستند، زیرا قسمت تبلیغاتی ما به‌صورت کامل از صفحه نتایج جداشده است. بااین‌حال مبالغی را که برای ورود دائمی و یا تبلیغات کوتاه‌مدت در نظر گرفته‌اید را با سئو کاران در میان بگذارید.

برگرفته شده از قسمت پشتیبانی گوگل

4.8/5 - (9 امتیاز)