محتوای تکراری : تگهای کانونی و سرگرمیهای بیشتر!
در فصل بعد توضیح خواهم داد که چگونه Google Panda سایتها را با استفاده از محتوای تکراری مجازات میکند. متأسفانه گاهی اوقات بسیاری از محتوای سایت سیستمهای مدیریتی چند نسخه از صفحات مختلف بهطور خودکار چندین ایجاد میکنند.For example, let’s say your site has a صفحه محصول در آچار سوکت در سیستم شما که به دلیل سیستم سایت شما میتواند از چند طریق باز شود. بهعنوانمثال:
http://www.yoursite.com/products.aspx?=23213
http://www.yoursite.com/socket-wrenches
http://www.yoursite.com/tool-kits/socket-wrenches
در چشم موتور جستجو این موضوع گیجکننده است. و بهعنوان صفحات تکراری قلمداد میشود. برای این کار، باید همیشه یک تگ خاص را در صفحه وی سایتتان قرار دهید. این تگ rel نامیده میشود.
این تگ صفحه وب واقعی و اطلاعات آن را به گوگل نشان میدهد. این موضوع باعث میشود تا وبسایت شما در دام صفحات تکراری نیفتد.
همچنین آدرس صفحات خود را آنطور که در سئو درباره آن توضیح دادهشده است ایجاد کنید و سعی کنید طوری آدرس را ایجاد کنید که به زبان انگلیسی بهراحتی قابلخواندن باشد.
به مثال آچار سوکت برگردیم. گوگل دوست دارد تگ مذکور اینگونه در سایت شما قرار داشته باشد.
<link rel=”canonical ” href=”http://www.yoursite.com/socket-wrenches”/>
بهعنوان قرارداد این تگ در قسمت <head> قرار خواهد گرفت